وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لزوم توجه به ظرفیت فرهنگی مساجد در گذراندن اوقات فراغت

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۸۷۶۱
لزوم توجه به ظرفیت فرهنگی مساجد در گذراندن اوقات فراغت
سید رضا صالح امیری درباره اوقات فراغت گفت: یکی از ظرفیت‌های وزارتخانه ما کارهای فرهنگی مساجد است که ۲۶ هزار کانون و یک میلیون دانش‌آموز داریم.

به گزارش برنا؛ آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط، شادابی وامید آفرینی میان دانش آموزان با حضور  محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز  یکشنبه ۶ تیر برگزار شد.

 سیدعباس صالحی در جریان این مراسم گفت: نهادهای آموزش محور و تربیت محور در گذشته همگرا بودند  و آموزش و تعالی این نهادها در یک بستر بود اما امروز ما شاهد گونه ای از هم گسیختگی نها‌دها هستیم.

او افزود: بی تردید دانش‌آموز در یک محیط ایزوله پرورش پیدا نمی‌کند بلکه نهاد تعلیم و تربیت می‌تواند این موضوع را سامان دهد اگر فضای این نهاد را در این موضوع محدود کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: باید بتوانیم در یک نگاه فرابخشی به یک ترکیب سازی نهادهای موثر برسیم برای واقع بینانه کردن انتظارات باید مسیرهای نهادهای ۴ گانه را هموار کنیم.

صالحی تاکید کرد: کانون این حوزه اوقات فراغت است؛ اوقات فراغت یک بخش با انعطاف است که می‌توان در آن همگرایی را عمق و وسعت داد.

او ضمن اشاره به یک نظرسنجی درباره در اختیار داشتن اوقات فراغت گفت: بخش مهمی از مشکل ما در خروجی تعلیم و تربیت این است که نهادهای ۴ گانه مسیرهای خود را می‌روند بنابراین شروع این تغییر اوقات فراغت است در این حوزه می‌توان همگرایی ۴ نهاد را ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از ظرفیت‌های وزارتخانه ما کارهای فرهنگی مساجد است که ۲۶ هزار کانون و یک میلیون دانش‌آموز داریم.

او در پایان گفت: زیست اجتماعی مهم است و باید مهارت‌ زندگی جمعی را به جوانان آموزش دهیم. البته مساجد  در این زمینه مناسب است. مساجد و کانون های فرهنگی می تواند به عنوان نقطه همگرایی باشند. دانش آموزان باید خلاقیت ذهنی پیدا کنند. این کلاس ها در ارتقای خلاقیت آنها موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز