سردار حسین رحیمی خبرداد:

آغاز به کار مرکز بازپروری کودکان و نوجوانان در تهران

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۰:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۸۷۷۹
آغاز به کار مرکز بازپروری کودکان و نوجوانان در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ایجاد مراکز بازپروری کودکان و نوجوانان معتاد در تهران خبر داد و گفت: ٢هزار و ١٠٨ نفر از معتادان متحاهر جمع آوری شد و تحویل داده شدند و از امروز مراکز بازپروری پلیس تبدیل به مراکز بازپروری نوجوانان و کودکان معتاد زیر ١٨ سال شد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تسلیت به دلیل فوت دو خبرنگار حوزه محیط زیست گفت: امیدواریم دستگاه های مسئول بیشتر توجه به چنین اقداماتی داشته باشند چرا که ما بر اثر بی توجهی مسئولین مواردی داریم که این اتفاق ها هر روز در کشور می افتد.

او با بیان اینکه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را تبریک می گویم، این هفته با شعار پیشگیری، نقش رسانه در عملیاتی کردن پیشگیری و نقش خانواده آغاز شده است، گفت:  ما به عنوان دستگاه های مبارزه کننده تمام توان خود را به کار می گیریم و با قاچاقچانی که برای مردم ارزش قائل نیستند و حاضرند جوانان و نوجوانان این کشور را سربار خانواده شوند، برخورد می کنیم.

سردار رحیمی ادامه داد: خانواده مسئولیت بسیار مهمی دارد در برابر جوانان و نوجوانان دارد همچنین در گام بعدی رسانه ها نقش بی بدیلی را در این زمینه ایفا می کنند.

رئیس پلیس مواد مخدر گفت: همه ما باید پیشگیری داشته باشیم  چرا که موضوع پیشگیری، کم هزینه و اثر بخش است.

او با بیان اینکه در موضوع کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان استان تهران در این زمینه برتر شد، گفت: موضوع برخورد با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در تهران بزرگ جز موضوعات اولویت دار پلیس است.

سردار رحیمی افزود: با همکاری بسیار خوبی که با دستگاه قضایی داریم موفق شدیم ٢ تن ۴٣١ کیلو از انواع مواد مخدر را کشف کنیم که ۵٠٠ کیلو آن از خرده فروشان کشف شده و مابقی از عمده فروشان کشف شده است.

او با بیان اینکه در مجموع با متلاشی شدن ۴ باند و دستگیری ۶٣ عمده فروش موفق شدیم در  این مرحله مواد مخدر و افراد را دستگیر کنیم، افزود: موضوع فروش مواد مخدر در فضای مجازی وجود دارد که با کشف ۴٣ تارنما اقدام و ترویج مواد مخدر، ٢٣ نفر از عوامل اصلی دستگیر شدند و١۶ کیلو مواد مخدر در مخفیگاه های آن ها کشف شد همچنین ٧ مرکز فروش مواد مخدر پلمب شد و ٣٢ دستگاه خودرو و موتور توقیف شد.

این مقام انتظامی گفت: ٢هزار و ١٠٨ نفر از معتادان متحاهر جمع آوری شد و تحویل  داده شدند و از امروز مراکز بازپروری پلیس تبدیل به مراکز بازپروری نوجوانان و کودکان معتاد زیر ١٨ سال شد.

او افزود: نیروی انتظامی پذیرفت که این کار را انجام دهد وما بین ٢٠٠ تا ٣٠٠ نفر ظرفیت داریم.

سردار رحیمی با بیان اینکه مرکزی را جدیدا راه اندازی کردیم که ظرفیت پذیرش ۵٠٠ معتاد متجاهر را دارد که ٢٠٠ تا ٣٠٠ مورد را برای کودکان درنظر گرفتیم، گفت:  بازپروری این کودکان بر اساس پروتکل سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت انجام می شود.

او ادامه داد: یکی از معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از این مرکز بازدید کردند و قرار است به ما کمک داشته باشند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۴٠٠ نفر از بانوان معتاد متجاهر در یکی از مراکز بازپروری قراردارند و در تهران مشکل خاصی در این خصوص نداریم گفت: همچنین مشکل ما در حال حاضر کودکان صغر سن و مردان دارای کبر سن و دارای بیماران واگیر دار هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در سه ماه اول سال میزان کشفیات مواد مخدر ۶ تن و ۵٠٨ کیلو گرم بوده است و در بحث دستگیری قاچاقچیان و مواد مخدر و روانگردان ٢۴ درصد افزایش دستگیری داریم، عنوان کرد: افزایش قیمت مواد مخدر در این زمینه وجود نداشته است.

انتهای پیام/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز