راه‌اندازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری همدان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۲:۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۸۸۶۳
راه‌اندازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری همدان
معاون قضایی دادگستری همدان گفت: مصلحین در صورت اطلاع از گزارشات همسرآزاری یا هر نوع گزارشی که مبنی بر پایمال کردن حقوق همسر یا فرزندان باشد می‌توانند به دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری مراجعه کنند.

به گزارش برنا؛ عباس نجفی در همایش همیاران صلح مدل تعالی دادگستری استان همدان از آموزش 620 نفر در کارگاه آموزشی مصلحین در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه  خبر داد و اظهار داشت: مجموعه دادگستری استان همدان در سال‌های اخیر در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای صلح و سازش و اجرای دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضائیه ساز و کارهای لازم را در زمینه شناسایی و شبکه‌سازی پیش‌بینی کرده است.

او با بیان اینکه یکی از وظایف قضات تلاش بر اصلاح ذات‌البین است گفت: در این راستا دادگستری استان همدان با ایجاد دو کمیته معتذرین و مصلحین دست به ابتکار زده و از زمان اجرای این طرح از سال 99 تا اردیبهشت‌ماه امسال نزدیک به سه هزار فقره پرونده، منتج به مصالحه شده است که این امر نشانگر نتیجه‌بخش بودن کار مردمی است.

معاون قضایی دادگستری کل استان همدان با اشاره به اینکه حوزه صلح و سازش به دلیل اهمیتی که دارد نیازمند الگو، مدل علمی، فنون دینی و روانشناسی است عنوان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته با همکاری بنیاد قرآن مجید استان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مصلحین و آموزش 620 نفر مصلح کرده است.

او نخستین گام در امر صلح و سازش را علت‌شناسی صحیح دانست و مطرح کرد: مصلح باید به خوبی علت و عوامل بروز مشکل را شناسایی کرده تا بتواند بر مبنای آن راهکار صحیح با استفاده از منابع فقهی و حقوقی بیان کند.

نجفی بیان کرد: گام‌های بعدی صلح و سازش دعوت حضوری از طرفین و به اصطلاح گفت‌‌وگو چهره به چهره، آگاهی کامل نسبت به موضوع، ارائه راهکار مناسب و توصیه به گذشت است بنابر این مصلح باید در نظر داشته باشد ضمن تلاش برای صلح و سازش، حقوق طرف خسارت دیده حفظ شود یا اگر شاکی قصد دارد از شکایت خود چشم‌پوشی کند  نسبت به حقوق خود آگاه باشد.

او همچنین از تشکیل دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: مصلحین در مساجد و پایگاه‌ می‌توانند علاوه بر رسیدگی بر این مسائل، در صورت اطلاع از گزارشات همسرآزاری یا هر نوع گزارشی که مبنی بر پایمال کردن حقوق همسر یا فرزندان باشد به دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان مراجعه کنند.

این مقام مسئول  تصریح کرد: تمامی مردم همچنین‌ ‌می‌توانند در صورت اطلاع از بروز وقوع جرم در هر حوزه‌ای به صورت ناشناس گزارشات خود را به سامانه سجام قوه قضائیه به آدرس Sajam.scpd.ir ارسال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز