خریداری ۸۰۰میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی تهران

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۹۰۲۹
خریداری ۸۰۰میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی تهران
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دوره مدیریت شهری اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مربوط به آتش نشانی شهر تهران هزینه شده است.

به گزارش برنا؛ مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر یکشنبه -۶ تیر ۱۴۰۰- در مراسم تقدیر از آتش نشانان حریق پالایشگاه تهران گفت: در ابتدا از همکاران  پرتلاشم در آتش نشانی تهران قدردانی میکنم.

او ادامه داد: وطیفه خودم میدانم از آقای حناچی، شهردار تهران بابت پیگیری های مربوط به این مراسم تشکر کنم و باور دارم این مراسم می تواند برای ادامه مسیر آتش نشانان قوت قلب و انگیزه ای مصاعف به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در چند روز گذشته از آتش نشانان در صحن شورا اسلامی شهر تهران تقدیر شد. بنده از نمایندگان مردم در شورای شهر تهران بابت این تجلیل هم تشکر میکنم.

او ادامه داد: آتش نشانان این حادثه را به خوبی پوشش دادند و رضایت شهروندان هم حاصل شد. بابت این اتفاق خدا را شاکر هستیم.

داوری بیان کرد: وقتی در صحنه حادثه موفقیتی حاصل می شود، در درجه اول این‌ موفقیت را مرهون کسانی هستیم که جانشان را فدا کردند تا ما این مسیر را ادامه دهیم. روح شهدای آتش نشانان قرین رحمت الهی باشد.

او بیان کرد: اگر خدمت صحیحی به مردم ارائه می شود قطعا یک نگاه مدیریتی وجود دارد، هنگامی‌ که اراده وجود دارد، پس آتش نشانی کارآمد هم وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:  ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران بوده است.

او تاکید کرد: لازم می دانم همین جا قدردانی خود را اعلام کنم از شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری تهران که با سازمان آتش نشانی همکاری کردند و هموراه نگاه مثبتی داشته و دارند.

داوری عنوان کرد: ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران فعال است. اما شاخصی که مهم است زمان است. آتش نشانان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسند و خوشبختانه این زمان در آتش نشانی تهران ۴ دقیقه و ۸ ثانیه است. 

او ادامه داد: تجهیزات بسیاری در حادثه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، هنگامی که از نردبان صحبت می کنیم، باید مشخص شود که این تجهیزات در چه مواقعی کارآیی دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اعتلای سرمایه انسانی رکن مهن هر سازمان است. آتش نشانی شغلی است مهارت محور که در آن دانش به مهارت تبدیل می شود. وقتی دانش به مهارت اضافه می شود بسیار قدرتمند خواهد بود.

داوری گفت: آتش نشانی درخصوص فرماندهی حادثه ( ICS) مدعی است و ما بدون تردید به بخش هایی از آن دست پیدا کردیم و امیدواریم روزی برسد که به طور کامل این سیستم پیاده سازی شود.

او گفت: ۳ سال است که استاندارد های شهری و همچنین رویه های عملیاتی، در ارتقای کار آتش نشانان و حفظ جان آنان موثر بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: طرحی در آتش نشانی تهران به نام ساعت طلایی آموزش اجرا می‌شود با این شعار که، هر ایستگاه آتش نشانی یک مرکز آموزش است. این اقدام در آتش نشانی بسیار حائز اهمیت است.

او تاکید کرد: مرکز آموزش آتش‌نشانی تهران یک مرکز مهم در آسیا است. ولی ما فقط به ارایه آموزش ها در مرکز آموزش اکتفا نکردیم و هر ایستگاه آتش نشانی در تهران را برای امر آموزش مهیا کرده ایم.

داوری عنوان کرد: محل کسب تجربه برای آتش نشانان فقط در عملیات ها نیست در ایستگاه های آتش نشانی هم آن ها حرفه ای می شوند.

او درخصوص روز حادثه بیان کرد: در حادثه  پالایشگاه ری شاهد بودم که آتش نشانان بی ادعا زحمت کشیدند و برای بنده که بیش از ۳۰ سال تحربه دارم این اتحاد و همکاری بسیار قابل تقدیر بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در حادثه پالایشگاه با ابعاد مختلفی روبه رو بودیم، ولی نکته مثبت این حادثه نقطه اتصال ببین فرماندهان آتش‌نشانی بود. 

او با بیان اینکه آتش نشانی در این حادثه از سامانه ICS بهره برد گفت: ۳ مورد از مدیریت های مناطق پایتخت، فقط مدیریت منابع آب را در حادثه به عهده داشتند که این بسیار مهم است.

داوری درخصوص ابعاد حادثه گفت: نیروهای آتش نشانی خیلی شجاعانه به دل آنش زدند، این حادثه بسیار خطرناک بود. خوشبختانه حادثه بدون ابعاد انسانی و ابعاد ثانویه به پایان رسید. قطعا این حادثه با این وسعت برای همه ما درس های زیادی داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: اولین دوره فرماندهان تهران در مرکز آموزش سازمان آتش نشانی برگزار شد و ما مصمم هستیم که این اتفاق ادامه پیدا کند.

او در ادامه از آتش نشانان کرج، اسلامشهر، کهریزک ، فرودگاه مهرآباد و  امام خمینی (ره) و... قدردانی کرد.

 

نظر شما