هشدار پلیس به شایعه پراکنان فضای مجازی

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۲۱:۵۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۹۱۰۲
هشدار پلیس به شایعه پراکنان فضای مجازی
پلیس شایعه کودک ربایی‌های پی در پی در گلستان را تکذیب کرد.

به گزارش برنا؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: هیچ مورد کودک ربایی سریالی در استان گلستان رخ نداده و مطالب و تصاویر منتشره طی روز‌های اخیر در فضای مجازی صحت ندارد.

سرهنگ رضا رضی با بیان اینکه پس از انتشار این مطلب در فضای مجازی بررسی آن در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: در بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی مشخص شد روز‌های اخیر هیچ موردی از کودک ربایی در گلستان رخ نداده و چند فقره آدم ربایی به وقوع پیوسته در هفته‌های نخست سال هم به علت اختلافات مالی و شخصی بوده است.

او افزود: از این پرونده‌ها تنها یک مورد مربوط به ربایش پسر ۱۰ساله در اردیبهشت ماه به دلیل اختلافات مالی بود که پلیس او را نجات داد و به آغوش خانواده اش بازگرداند.

او با بیان این که در همه پرونده‌های آدم ربایی با تلاش و اشرافیت کامل اطلاعاتی و عملیاتی پلیس افراد ربوده شده آزاد شدند، افزود: تلاش‌ها برای به سرانجام رسیدن آخرین پرونده که مربوط به گروگان گیری مردی ۳۰ساله به دلیل اختلافات مالی است، ادامه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از مردم خواست اخبار را همواره از منابع موثق و کانال‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند.

سرهنگ رضی به خانواده‌ها هم توصیه کرد: در مراقبت از فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند و به کودکان خود در خصوص اعتماد نکردن به افراد ناشناس آموزش دهند.

او امنیت جامعه را خط قرمز پلیس دانست و ادامه داد: انتشار اخبار کذب و شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و احساس ناامنی در جامعه شود، جرم محسوب شده و نیروی انتظامی با افرادی که با انتشار اخبار کذب فضای جامعه را ملتهب و موجب نگرانی شهروندان می‌شوند برخورد می‌کند.

او با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ جامع‌ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی در طول شبانه روز است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های گلستانی خواست: موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم و مشکوک را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان در محل حادثه حضور یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز