دختر پرستار زن‌سالخورده را کشت

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۹۳۰۹
دختر پرستار زن‌سالخورده را کشت
جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دخترِ یک پرستار در منزل که عامل قتل و سرقت از خانه خانم ۸۲ ساله بود، دستگیر شد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه سعداله گزافی، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۲۲ آبان سال ۹۸ زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران عنوان کرد مادر ۸۲ ساله‌اش به علت مشکوکی فوت کرده و طلاهای اش نیز به سرقت رفته است.

او افزود: پرونده با موضوع سرقت منجر به جنایت تشکیل و برای تحقیقات جنایی با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، متوفی به علت بیماری زمینه‌ای و باتوجه به آثار کبودی در نواحی گردن در بیمارستان فوت و با صدور گواهی فوت بدون ارجاع جسد به پزشکی قانونی دفن می‌شود.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز کرد: در ادامه بررسی‌ها دختر مقتول عنوان کرد مادرش دچار شکستگی لگن شده و در این چهار ماه قبل از فوتش، پرستاری به نام "شوکت" از او مراقبت و نگهداری می‌کرده است. این در حالی بود که دختر شوکت نیز برای نظافت گاهی اوقات با مادرش به خانه زن سالخورده می‌رفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان با فرضیه این که "اکرم" (دختر پرستار) در این ماجرا دست دارد، با هماهنگی بازپرس پرونده بازداشت شد، اما در تحقیقات قتل را انکار کرد.

گزافی ادامه داد: کارآگاهان با ادامه تحقیقات پلیسی، نهایتاً اکرم ۴۴ ساله را در برابر مدارک و دلایل پلیسی قرار دادند که در اوایل تیرماه امسال به قتل و سرقت اعتراف کرد و گفت مادرم نظافت‌چی منزل مقتوله بود به علت شکستگی لگن قادر به حرکت نبود، من یکبار که بجای او برای نظافت رفتم متوجه شدم مقتول به تنهایی زندگی می‌کند.

او گفت: متهم در ادامه توضیحاتش عنوان کرد به همین دلیل تصمیم گرفتم طلاهای او را سرقت کنم که ۸ مهر سال ۹۸ با تصمیم به سرقت بردن طلاهای مقتول راهی خانه او شدم. داخل خانه شدم و در فرصتی مناسب مقتول را از پشت هل دادم و او به زمین افتاد. می‌خواستم گردنبند او را از گردنش بکنم که مقاومت کرد. با او درگیر شدم و در این حین مقتول شروع به سر و صدا کرد، برای اینکه کسی صدایش را نشنود دستم را روی دهانش گذاشتم که متوجه شدم بی‌حال شده است. طلاهای او را سرقت کردم و اموال مسروقه را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان فروختم.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با اعتراف زن جوان به جرم خود، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار دارد.

نظر شما