نصب دوباره المان کلاغ‌ها در محله اکباتان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۲:۴۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۹۳۲۱
نصب دوباره المان کلاغ‌ها در محله اکباتان
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ از بازگشت المان کلاغ ها به محله اکباتان خبر داد و افزود: در پی سرقت این المان در ماه های گذشته اقدامات لازم برای ساخت و نصب دوباره آن صورت گرفت و در اوایل تابستان عملیات نصب آن به پایان رسید.

به گزارش برنا؛ محمود کلهری شهردار منطقه ۵ گفت: در سال ۱۳۹۳ اثری با عنوان «داستان کلاغ‌ها» توسط علی داوری طراحی و ساخته و در محله اکباتان نصب شد اما متاسفانه چندی پیش این المان ها به سرقت رفت که با توجه به اهمیت آن برای حفظ جلوه های بصری و زیبایی این محله برای نصب دوباره آن برنامه ریزی شد.

او افزود: حفاظت از نمادهای شهری وظیفه همه است.حفظ یک اثر هنری و شهری برعهده همه ارگان‌های مربوطه و شهروندان است. متاسفانه با سرقتی که از ماکت کلاغ‌های ۷ ساله محله اکباتان صورت گرفته بود اهالی این محله، جای خالی آنها را در فضای سبز حدفاصل فاز یک و ۲ احساس می‌کردند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: المان کلاغ ها با هدف انتقال محتوای بصری و ایجاد نمایی زیبا نصب شده‌ و سال‌ها، سوژه عکس‌های یادگاری و سلفی بسیاری از شهروندان بود.

کلهری با بیان اینکه در پی این اتفاق و سرقت آنها جلساتی با طراح و سازنده این اثر برگزار کردیم اذعان کرد: با موافقت سازمان زیباسازی شهر تهران عملیات ترمیم آن آغاز شد و در نهایت این المان های خاطره انگیز به اکباتان برگشت.

او در مورد اینکه چه تمهیداتی برای محافظت از این کلاغ ها اندیشیده شده تاکید کرد: برای کاهش سرقت المان‌های شهری، مسئولیت حفظ و نگهداری آنها را به ناظر (پیمانکار) هر محدوده از فضای سبز سپرده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز