وزیر ورزش و جوانان:

دفاتر مشاوره و ازدواج تاثیر جدی در تحکیم بنیان خانواده دارد/ گسترش نهادهای مدنی جلوی ناامنی در جامعه را می‌گیرد/ جلوی ازدواج‌های سفید باید گرفته شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۶:۲۸:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۹۵۲۴
دفاتر مشاوره و ازدواج تاثیر جدی در تحکیم بنیان خانواده دارد/ گسترش نهادهای مدنی جلوی ناامنی در جامعه را می‌گیرد/ جلوی ازدواج‌های سفید باید گرفته شود
مسعود سلطانی فر با اشاره به اقدامات دولت طی سال های اخیر گفت: دفاتر مشاوره و ازدواج به بیش از 420 رسیده و اعتقاد داریم این دفاتر تاثیر جدی در تحکیم بنیان خانواده خواهد داشت و همین آموزش های چندساعته می‌تواند جلوی فروپاشی خانواده ها را بگیرد.

به گزارش برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: استان ایلام یکی از استان‌ها موفق و فعال در برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان است و در  6 جلسه سال گذشته، استاندار ایلام همواره حضور داشته و این اهمیتی که ایشان برای ساماندهی امور جوانان قائل هستند، حتما نتایج خود را در این استان خواهد گذاشت و امیدوارم در سال جاری هم با همین اراده و وقت ادامه پیدا کند.

او افزود: تلاشمان بر این بوده در این وزارتخانه بتوانیم با تعامل و ارتباط گسترده با جوانان و استفاده از شیوه ها و ابزارهای متنوع، انتقال تجربه داشته باشیم، به جوانان آموزش دهیم و با تقویت سازمان های مردم نهاد جوانان کادر مدیریتی جدید نظام را شناسایی و تربیت کنیم.

سلطانی فر تصریح کرد: ابتدای سال 92 تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان کمتر از 100 عدد بود اما امروز با افتخار می‌گوییم ساز و کار مناسبی فراهم کردیم که این تعداد به 3700 افزایش پیدا کند یعنی 40 برابری رشد داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قریب به 2 میلیون نفر از جوانان در این سمن ها عضو هستند و در بخش های مختلف فرهنگی، کمک به همنوعان، حضور در حوادث همیشه پیشگام و  پای کار بودند تا از آلام مردم بکاهند.

سلطانی فر ادامه‌داد: این دو میلیون نفر از جوانان که در سمن ها عضو هستند چون در سازمان های مردم نهاد حضور دارند، می‌توانند به راحتی حرف خود را بزنند و زمینه رشد خلاقیت آنها فراهم است، هیچگاه در اعتراضات اجتماعی و حوادث سیاسی حضور نداشتند.

او بیان کرد: اگر بتوانیم ساز و کار مناسب را از طریق گسترش نهادهای مدنی فراهم کنیم، هرگز در جامعه ناامنی به وجود نخواهد آمد. برای مثال در اعتراضات سال 96 و 97 یک نفر از این 2 میلیون جوان، جز دستگیرشدگان نبودند که نشان می‌دهد، وقتی این امکان فراهم است جوانان از طریق سمن ها حرف های خود را بزنند، پیشنهاد دهند و... دلیل ندارد در حوادث شرکت کنند.

سلطانی فر در ادامه گفت: تمام خانه های جوانی که در دولت هفتم و هشتم زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی ایجاد شده بود در دولت بعدی اش به نهادهای دیگر واگذار شد و عملا چیزی به اسم خانه جوان نداشتیم اما امروز با افتخار می‌گوییم با کمک مردم‌، استانداران، سمن ها، مجموعه خیرین علما از صفر خانه به 140 خانه رسیده ایم و به امید خدا تا پایان سال به 200 خواهد رسید.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: دفاتر مشاوره و ازدواج به بیش از 420 رسیده و اعتقاد داریم این دفاتر تاثیر جدی در تحکیم بنیان خانواده خواهد داشت و همین آموزش های چندساعته می‌تواند جلوی فروپاشی خانواده ها را بگیرد.

سلطانی فر افزود: در سال 92 با سقف 3 میلیون تومان 2900 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج داشتیم اما امسال با سقف 50 میلیون تومان نزدیک به 50 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج ارائه دادیم که کمک بسیار خوبی در بدو زندگی مشترک جوانان است.

او ادامه داد: در سال های پایانی آموزش و پرورش باید اعتقادات جدی در جوانان به وجود بیاوریم تا بدانند اگر می‌خواهند مسیر تکامل و رشد را طی کنند باید پا به یک فرایند قانونی، رسمی و شرعی بگذارند و اعتقاداتی که در سال های اخیر تضعیف شده، مجددا تقویت شود.

سلطانی فر بیان کرد: فضای مجازی افسارگسیخته که مقام معظم رهبری هم از آن گله کردند باید موردتوجه قرار گیرد چرا که تاثیرات مخرب آن بیشتر از تاثیرات سازنده اش شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: انشالله با انجام اقدامات فوق جلوی ازدواج های سفید که ناهنجاری هستند و عوارض حقوقی به دنبال خواهند داشت، گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز