علیرضا نادعلی شهرستانکی:

تهران نیازمند مدیریت نرم‌افزاری است/ شهردار تهران باید جوان و تحول آفرین باشد

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۰:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۹۷۱۴
تهران نیازمند مدیریت نرم‌افزاری است/ شهردار تهران باید جوان و تحول آفرین باشد
منتخب مردم تهران در شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار آینده تهران گفت: اگر گزینه ما برای شهرداری تهران جوان باشد، بسیاری از اتفاقات به صورت ذاتی در درون یک گزینه و مصداق جوان می تواند لحاظ شود. منظور از جوان بودن شهردار، مدیرانی است که تهران و پایتخت را درک کردند و به مدیریت شهری و غیر شهری کاملا مجرب هستند. گاهی هم ممکن است که یک گزینه جوان نباشد اما فهم استفاده از مدیریت جوان را در بدنه و حرکتی که ایجاد می کند می تواند داشته باشد.

به گزارش برنا؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی، منتخب مردم تهران در شورای شهر گفت: اگر شهرداری را انتخاب کنیم که بر روی اداره نرم افزاری شهر و ظرافت های انسانی شهر تمرکز داشته باشد و در عین حال بخش های عمرانی و شهرسازی را توسط معاونت ها در اختیار داشته باشد؛ قطعا توفیق بیشتری خواهیم داشت تا اینکه لزوما تنها یک تکنسین را بالای سر شهر بگذاریم.

انتخاب شهردار تهران یکی از وظایف مهمی است که اعضای شورای شهر ششم در پیشرو دارند. منتخبان شورای شهر در اولین جلسه ای که داشتند کمیته 9 نفره ای را برای تعیین شاخص های شهردار تهران انتخاب کردند. علیرضا نادعلی شهرستانکی یکی از منتخبان شورای شهر تهران و عضو کمیته 9 نفره تعیین شاخص های شهردار تهران است که در خصوص این شاخص ها در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: به نظرم مهمترین شاخصی که شهردار آینده تهران بر اساس اقتضا زمانی، مکانی و شرایط موجود باید داشته باشد، هویت گام دومی است. زمانیکه می گوییم گام دومی مهم است، برخی تصور می‌کنند تنها موضوع سن مصادیق شهرداری تهران است.

او ادامه داد: شالوده بیانیه مقام معظم رهبری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توجه به جوانان و ورود جوانان به عنوان نیروی پیشگام حرکت به سمت پیشرفت بود. انقلاب اسلامی 40 سال پیش رفت تا به این نقطه رسید و برای گام بعدی که گام دوم می شود یکسری تغییرات باید رقم بخورد. بر این اساس برای تهران که قرار است ام القری جهان اسلام باشد نیاز به فردی داریم که با این شاخص ها نسبت برقرار کند. یکی از شاخص هایی که شهردار آنیده تهران باید داشته باشد تحول خواهی، تفکر و مدیریت جهادی است.

این منتخب مردم تهران در شورای شهر، با بیان اینکه شهردار تهران باید درک درستی از مدیریت جهادی داشته باشد، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در شهر تهران وجود دارد که همت و خرد ورزی بزرگی می خواهد که یک نفر همه این موارد را نمایندگی می کند و این فرد شهردار تهران خواهد بود. تبعا ویژگی مهم شهردار تهران این است که مدیریت جهادی را به خوبی درک کند و بفهمد. شهردار تهران باید به مسائل تهران، جهادی فکر کند. در این راستا شهردار تهران باید به مشکلات چشم ندوزد، متوقف نشود و ننشیند و مسائل را نگاه کند.

نادعلی شاخص دیگر شهردار تهران را تحول آفرینی دانست و گفت: تفکر جهادی و مدیریت جهادی زمانی به ثمر می رسد که بخواهیم وضعیت موجود را پشت سر بگذاریم و با نگاه به پیشرفت که نیاز روز افزون ملت و مملکت است، حرکت کنیم.

او ادامه داد: اگر گزینه ما برای شهرداری تهران جوان هم باشد، بسیاری از اتفاقات به صورت ذاتی در درون یک گزینه و مصداق جوان می تواند لحاظ شود. البته منظور از جوان فردی در سطح تهران بزرگ با دستگاه بسیار بزرگ است چون شهرداری تهران به اندازه چند وزارتخانه است. شهردار جوان یعنی مدیرانی که تهران و پایتخت را درک کردند و به مدیریت شهری و غیر شهری کاملا مجرب هستند. گاهی هم ممکن است که یک گزینه جوان نباشد اما فهم استفاده از مدیریت جوان را در بدنه و حرکتی که ایجاد می کند می تواند داشته باشد.

این منتخب مردم تهران در شورای شهر، به مدل های اداره تهران اشاره کرد و گفت: ما دو یا سه مدل مدیر برای اداره شهر تهران داریم، یک عده تکنسین هستند و مهندس گونه شهر را اداره می کنند و نقاط تمرکزش مسایل عمرانی و سازندگی است که حتما برای شهر تهران لازم است. اما یک عده بلد هستند که شهر را به صورت نرم اداره کنند و تمرکز این افراد بر روی رفع آسیب های اجتماعی، جریانات انسانی و اصلاح سبک زندگی است.

نادعلی تاکید کرد: معتقدم اگر شهرداری را انتخاب کنیم که بر روی اداره نرم افزاری شهر و ظرافت های انسانی شهر تمرکز داشته باشد و در عین حال بخش های عمرانی و شهرسازی را توسط معاونت ها در اختیار داشته باشد؛ قطعا توفیق بیشتری خواهیم داشت تا اینکه لزوما تنها یک تکنسین را بالای سر شهر بگذاریم که در نهایت چند ده کیلومتر به مترو و یکسری ابنیه را اضافه کند. چون در این شرایط بازهم در اداره نرم افزاری شهر دچار مشکل می‌شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز