با اختصاص بودجه ۱۰۰میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد؛

درمان ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم کشور

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۹۸۷۹
درمان ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم کشور
به همت بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام 10 هزار زوج نابارور در کشور در طرح درمان رایگان شرکت داده می‌شوند.

به گزارش برنا؛ آیین آغاز دور جدید خدمات بنیاد 15 خرداد پس از پیوستن به ستاد اجرایی فرمان امام ، صبح امروز با حضور معاونان ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بنیاد 15خرداد و بنیاد برکت و مدیران بانک صادرات درمحل نمایشگاه دائمی ستاد برگزار شد.

سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد 15 خرداد دراین مراسم با اشاره به آغاز فعالیت‌های جدید این بنیاد گفت: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بخشی از خدمات اجتماعی که تا پیش ازاین توسط بنیادهای احسان و برکت ارائه میشد، از امروز با افتتاح سامانه جامع خدمات اجتماعی بنیاد 15خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به آدرس https://1542.ir به مردم ارائه خواهد شد.

او افزود: یکی از این فعالیت‌ها کمک به درمان ناباروری 10 هزار زوج نابارور که در دهک‌های 1 تا 5 جامعه هستند و با اختصاص 100 میلیارد تومان توسط  ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود.   

ارجائی درتشریح این طرح گفت: معرفی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد، پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با همکاری بانک صادرات و یک میلیون تومان کمک بلاعوض از جمله تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام برای فرزنددار شدن این خانواده‌هاست که این حمایت تا فرزنددار شدن این زوج‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد 15خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: افرادی که مایل به استفاده ازاین خدمات هستند میتوانند با مراجعه به سامانه https://1542.ir دراین طرح ثبت‌نام کنند.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه‌های سلامت و خانواده افزود: تاکنون 6500 زوج نابارور در مناطق محروم کشور در طرح حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند که این درمان‌ها منجر به تولد بیش از 800 کودک شده است.

او افزود: توجه به تحدید جمعیت و ترویج فرزندآوری در کشور ، یکی از برنامه‌های ثابت ستاد اجرایی فرمان امام درسال‌های اخیر بوده و طرح‌های جدیدی نیز دراین زمینه طراحی شده که به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

سیدهاشمی با غلط خواندن ترویج سیاست "فرزند کمتر زندگی بهتر" در برخی دهه‌های گذشته افزود: تفکر غلطی در دنیا وجود داشت که با کاهش جمعیت ، سطح رفاه و آسایش جامعه افزایش می‌یابد و منابع زیست محیطی کمتر به خطر میافتند ، اما امروز ثابت شده که جمعیت یکی از سرمایه‌های هرکشور است و کاهش جمعیت میتواند عواقب مختلف اقتصادی و امنیتی درپی داشته باشد.

او تأکید کرد: امروز مشکل، نحوه مدیریت در سطح جامعه است، اگر مدیریت صحیح و به روز و زبده وجود داشته باشد، جمعیتِ بیشتر تبدیل به یک فرصت و برگ برنده و منجر به افزایش توان و ظهور استعدادهای قوی‌تر و خلاقانه تر در کشور میشود.

قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات نیز دیگر سخنران این مراسم بود. رضا صدیق با قدردانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام به مبحث جمعیت و افزایش فرزندآوری گفت: امروز با دیدن چهره تعدادی از فرزندان متولدشده در طرح حمایتی ستاد اجرایی، با خودم گفتم چه طرح و سرمایه‌گذاری بهتر و شیرین‌تر ازاین که منجر به تولد یک انسان شود که در آینده میتواند یک دانشمند و یک افتخارآفرین و نخبه برای کشور شود.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات افزود: مشارکت در این طرح برای ما ، مشارکت دریک پروژه اقتصادی و کوتاه مدت نیست بلکه انجام بخشی از وظایف اجتماعی و انسانی است که به آن افتخار میکنیم.

گفتنی است دراین مراسم تعدادی از خانوارهایی که با حضور در طرح درمان زوج‌های نابارور ستاد اجرایی فرمان امام صاحب فرزند شده بودند نیز به عنوان مهمان افتخاری حضور داشتند که در پایان مراسم هدایایی به والدین و کودکان آنها اهدا شد.

در پایان این آیین، تفاهمنامه همکاری بین بنیاد 15 خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام ، بیمه برکت و بانک صادرات امضا شد.

نظر شما