ضرورت افزایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در گیلان

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۰۲۳۷
ضرورت افزایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در گیلان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: یکی از راهکارهای دورماندن زنان سرپرست خانوار از آسیب های اجتماعی، توانمندکردن آنها در بخش اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش برنا؛ سیامک حیدری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه توانمندی زنان سرپرست خانوار در گیلان ضرورت بیشتری دارد، گفت: حمایت از زنان خانوار و توانمندسازی آنها در حوزه اقتصادی و فرهنگی موجب می‌شود که بسیاری از مشکلاتشان حل شود.

او افزود: برقراری و تشکیل لینک (ارتباطات اینترنتی و از طریق سایت ها) جهت ارتباطات مشاوره‌ای و آموزشی مردمی کمک شایانی به این افراد می‌کند.

حیدری  ادامه داد: طرح ارتقاء تاب‌آوری  و تحمل زنان سرپرست خانوار جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی ... و همچنین حمایت از فرزندان محصل و کمک به آنان جهت ادامه تحصیل و جلوگیری از موازی‌کاری و تخصصی کردن کارها و گسترش نهادها در جهت بهبود زندگی، تحصیل، درآمد، اشتغال  و معیشت ... که افراد نیازمند و مددجو را مورد حمایت قرار می دهند، باید مدنظر قرارگیرد.

او تصریح کرد: خروجی فعالیت‌های مثبت باید رضایت‌مندی باشد. ما در زمینه‌های مختلف محصول و تولید داریم ولی رضایتمندی حاصل نمی‌شود چون هدفمند نیست. امروز درکنار فراوانی افراد تحصیلکرده باید توسعه اقتصادی زنان سرپرست خانوار مدنظر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: گیلان از جمله استان هایی است که آمار طلاق در آن بالا است اما نسبت به برخی از استان های کشور نیز کمتر است.

او با اشاره به اینکه میزان کیفیت زندگی خانواده برای گیلانیان بسیار مهم است، افزود: در خانواده های گیلانی اولویت‌های فرهنگی بر اولویت‌های اقتصادی ارجحیت دارد و معمولا برخلاف برخی از استان‌ها طلاق‌ها به دلیل مردسالاری ها نیست و زوج‌ها با توافق از هم جدا می‌شوند.

حیدری ادامه داد: در پی طلاق‌ها پر واضح است که تعداد زنان سرپرست خانوار هم افزایش یابد و علاوه بر رشت شهرستان‌هایی نظیر انزلی و لنگرود به نسبت جمعیتی که دارند، از تعداد زنان سرپرست خانوار بیشتری نسبت به دیگر شهرستان‌ها برخوردارند.  

او اضافه کرد: خوشبختانه زنان در گیلان مشارکت اقتصادی بالایی نسبت به اغلب دیگر استان‌های کشور دارند و شرایط برای حضور بیشتر زنان برای ورود به بخش اقتصادی نیز مهیاتر است.    

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: برنامه داریم با ارتقای بخش فرهنگی، و همچنین افزایش آگاهی‌های رسانه‌ای و ... آموزش هایی به زنان سرپرست خانوار داده شود تا از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند و این کار در محلات کم برخودار استان انجام شده و ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز