رئیس هلال احمر کشور مطرح کرد:

فعالیت ۱۴ هزار کانون هلال در کشور

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۱:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۰۲۷۴
فعالیت ۱۴ هزار کانون هلال در کشور
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه راه اندازی کانون‌های هلال یکی از کارهای مهم این جمعیت است، گفت: درکل کشور بیش از ۱۴ هزار کانون هلال شامل دانشجویی، دانش‌آموزی، عشایری و طلاب فعالیت می‌کنند.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور درحاشیه آیین کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری طرح‌های امدادی، درمانی، حمایتی، آموزشی و فرهنگی قم در مجتمع هلال احمر این استان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح بخشی از این کانون‌ها درقم می‌باشیم. 

او با اشاره به‌عملکرد خوب هلال احمر قم در راستای استفاده از ظرفیت خیران تصریح کرد: کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات، رونمایی از وسایل و تجهیزات امدادی اهدا شده به‌هلال احمر استان از جمله یک دستگاه اتوبوس از کشور قطر از برنامه‌هایی است که امروز در قم  صورت می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه خیران همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارند،گفت: انتظار ما از خیران این است که در موضوع ساخت پایگاه‌های امدادی که مورد نیاز جدی کشور است، کمک کنند، تا در تامین تجهیزاتی که نیاز داریم از وجود آنها بهره‌مند شویم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همکاری نزدیک هلال احمر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسائل بهداشتی مانند کنترل بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: هلال احمر قم نیز با همکاری استانداری اقدام‌های مفید و موثری را در مدیریت کرونا انجام داده‌است.

او اضافه کرد: اهدای نَفَس شامل در اختیار گذاشتن تجهیزات اکسیژن رسانی مانند دستگاه‌ای اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن توسط خیران انجام شد.

همتی ضمن اعلام آمادگی برای رفع نیازهای امدادی قم خاطرنشان کرد: جمعیت هلال این آمادگی را دارد که هم در شروع و هم در ادامه و تکمیل طرح‌های امدادی به قم کمک کند.

او بیان کرد: قم یک استان ویژه است، از این رو در موضوع تجهیزات و اماکن امدادی و پشتیبانی کمک‌های ویژه‌ای را به‌آن خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به‌قم ضمن رونمایی از تجهیزات امدادی و خودرویی، تعدادی طرح امدادی بویژه پایگاه امداد و نجات قم - گرمسار و ۱۲ خانه و کانون هلال احمر را افتتاح کرد.

همچنین در این سفر عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات‌ شهرستان جعفریه و پارکینگ امدادی قم نیز آغاز شد.

نظر شما