تجهیز صد در صدی شهرک‌ها و برج‌های پایتخت به مخازن پسماند خشک و تر

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱۳۰۰
تجهیز صد در صدی شهرک‌ها و برج‌های پایتخت به مخازن پسماند خشک و تر
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از تجهیز کامل آپارتمان‌ها، شهرک‌ها و برج‌های پایتخت به مخازن پسماند خشک و تر خبر داد.

به گزارش برنا؛ صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران درخصوص انتقال مخازن جمع‌آوری پسماند به داخل شهرک‌ها و برج‌های پایتخت در راستای اجرای طرح کاپ گفت: اجرای طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) به عنوان طرحی جامع و نوآورانه که از 2 سال پیش تاکنون آغاز شده است مسیر خود را گام به گام طی کرده و با هدف کاهش تولید پسماند، کاهش یا حذف پدیده مذموم زباله گردی و تشویق شهروندان به آبگیری پسماند در نحوه جمع آوری و انتقال هم تغییراتی ایجاد کرده است.

او افزود: با توجه به مشاهده رفتارهای نادرست از قبیل ریختن پسماند‌های حجیم مانند کارتن، مقوا و یا نخاله‌های ساختمانی به مخازن سطح شهر و همچنین تخلیه پسماندهای تر آبگیری نشده به همراه پسماندهای خشک در ساعات مختلف روز، بخشی از مخازن پسماند 1100 لیتری واقع در سطح شهر جمع آوری و به روشی جدید و در ابعاد مختلف 120 ،240 و 360 لیتری به داخل منازل و برج‌ها منتقل می‌شود.

علیپور با اشاره به آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان ساکن شهرک‌ها و برج های واقع در مناطق 22 گانه نیز گفت: در ماه‌های اخیر این طرح با تحویل مخازن پسماند تر و خشک به آپارتمان‌ها، برج‌ها و شهرک‌ها شروع شده  و با توجه به اینکه در آپارتمان‌ها تعداد افراد محدود است، مسئولیت نگهداری از مخازن و تفکیک و آبگیری پسماند بهتر انجام خواهند شد.

او افزود: در حال حاضر با توجه به تعداد افراد ساکن در برج‌ها و شهرک‌های واقع در سطح مناطق 22 گانه مخازن پسماند پلاستیکی و کارتن پلاست پس از عقد تفاهم نامه همکاری به مدیر برج‌ها و آپارتمان‌ها تحوبل داده شده است.

علیپور با تاکید بر وجود برج‌های مسکونی متعدد در منطقه 22 خاطر نشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از سوی این سازمان بالغ بر ۷۱ مجتمع مسکونی بلندمرتبه به صورت صد در صد تحت پوشش طرح کاپ قرار گرفته‌اند و تعداد ۵۸ مخزن غیر قابل استفاده پسماند تر ۱۱۰۰ لیتری نیز از سطح معابر حذف شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در خاتمه با اشاره به اجرای موفق گام‌های ششگانه طرح کاپ گفت: حذف مخازن بزرگ فعلی پسماند و جایگزینی آن با مخازنی که پسماند به صورت تفکیکی در آن‌ها ریخته می شود از مراحل  تکمیلی کاپ است که نهایتا" سبب می شود پسماند کمتری تولید شده، دفن زباله  به حداقل برسد، بازیافت و تفکیک  پسماند از مبدا افزایش یافته و باقی مانده پسماندهای شهروندان با تمهیدات در نظر گرفته شده  تبدیل به انرژی شود.

نظر شما