سعید نمکی مطرح کرد:

ضرورت توجه به کیفیت آموزش/ لزوم بازنگری در محتوای آموزشی

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۲۰۵۲
ضرورت توجه به کیفیت آموزش/ لزوم بازنگری در محتوای آموزشی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در محتوای آموزشی باید بازنگری شود، تا باتوجه به صرف زمان و مدت تحصیل، دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی، کیفیت مطلوب در نظام ارائه خدمت را داشته باشند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نود وچهارمین نشست آنلاین شورای آموزش پزشکی و تخصصی که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تشکر از کسانی که طی این مدت در این شورا زحمات فراوانی را متحمل شده اند، گفت: ما چالش های خاصی در عرصه آموزش علوم پزشکی و تخصصی داریم که اگر دیر به آنها پرداخته شود بسیاری از فرصت ها دیگر جبران پذیر نخواهند بود.

او ادامه داد: این شورا باید شورای سیاستگذاری باشد، ورود به مسائل اجرایی حتی بحث معیشت رزیدنت کار این شورا نیست. اگر این اتفاق بیافتد شورا از منصب و جایگاه سیاستگذاری به جایگاه دیگری نزول خواهد کرد که در آینده، کشور را با چالش رو به رو خواهد کرد. لذا باید در راستای تربیت نیروی انسانی متناسب با جایگاهی که در نظام ارائه خدمت تعریف شده است، سیاستگذاری شود.

نمکی گفت: کرونا در دنیا به عنوان یک مولفه ظاهرا بهداشتی می تواند همه مولفه های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. دوران پسا کرونا دوران بسیار پیچیده تری از دوران کرونا خواهد بود. بنده معتقدم که طاعون به عنوان یک اپیدمی، بسیاری از مولفه های اروپا را تغییر داد. طاعون در معادلات اقتصادی و سبک و سیاق زندگی جهان تاثیر گذاشت. کرونا هم در همه ابعاد از دین و مذهب و مراودات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گرفته تا دیگر مسائل تاثیرگذار خواهد بود؛ به هر حال پدیده ای است که در آموزش ما چه در دبستان و چه در دانشگاه تاثیر گذاشته است.

وزیر بهداشت به ضرورت توجه به کیفیت آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: در محتوای آموزشی باید بازنگری شود، تا باتوجه به صرف زمان و مدت تحصیل، دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی، کیفیت مطلوب در نظام ارائه خدمت را داشته باشند.

او گفت: هنوز بخش هایی از جامعه محور شدن آموزش ها در علوم پزشکی مغفول مانده که امیدوارم تمهیداتی هم برای آن اندیشیده شود.

نظر شما