معلمان دانش‌آموزان استثنایی نیازمند اولویت ویژه برای تزریق واکسن هستند/اولین استلزام بازگشایی مدارس واکسیناسیون معلمان است

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۰۷:۵۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۲۱۹۸
معلمان دانش‌آموزان استثنایی نیازمند اولویت ویژه برای تزریق واکسن هستند/اولین استلزام بازگشایی مدارس واکسیناسیون معلمان است
ئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام آخرین آمار نوبت گیری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از قرار گرفتن نیروهای توانبخشی، ذیل رتبه بندی جدید معلمان خبر داد.

به گزارش برنا؛ سیدجواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: تاکنون ۴۷۶هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۳۵درصد کل نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوبت گیری کرده اند و از این تعداد ۱۱۷هزار نفر بر اساس نوبت، سنجش شده اند.

او افزود: سنجش پیش دبستانی ها از ۱۸تیرماه آغاز خواهد شد و مجوز ایجاد پایگاه های سنجش جدید برای سنجش پیش دبستانی ها در استان هایی که ضرورت داشته باشد، داده می شود.

معاون وزیر با بیان این که مکاتبات لازم برای واکسیناسیون عوامل اجرایی پایگاه های سنجش انجام شده است؛ اظهار کرد: معلمین دانش آموزان استثنایی، به دلیل ارتباط مستمر با این دانش آموزان، نیازمند اولویت ویژه برای تزریق واکسن هستند.

‌حسینی با بیان این که در سال تحصیلی پیش رو آموزش ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود؛ اظهار کرد: برنامه ریزی شده است در صورتی که مدارس به صورت کامل بازگشایی نشد، دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی حضور پیدا کنند و بخشی از هفته را در مدرسه حضور داشته باشند و بخشی را غیر حضوری بگذرانند.

او افزود: آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا است و اولین استلزام بازگشایی مدارس نیز واکسیناسیون معلمان است. باید آماده سازی فضای عمومی جامعه به ویژه اولیا، معلمان، مدیران و دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.

حسینی با بیان این که لایحه رتبه بندی مراحل آخر خود را در مجلس طی می‌کند، اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده نیروهای اداری و همچنین نیروهای توانبخشی نیز شامل رتبه بندی خواهند شد.

نظر شما