مصرف این ویتامین را در پیک پنجم جدی‌تر بگیرید

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۲۲۴۵
مصرف این ویتامین را در پیک پنجم جدی‌تر بگیرید
​مطالعات مقطعی انجام شده در این راستا در کشورهای مختلف، نشان دهنده وجود رابطه معنادار بین سطح سرمی ویتامین D و شدت بیماری COVID-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن است که این ارتباط احتمالا به دلیل اثرات ویتامین D در پاسخ ایمنی به این عفونت است.

به گزارش برنا؛ در پاندمی کرونا، نقش ویتامین D بر ابتلا به COVID-۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن همواره مورد بحث بوده است. مطالعات مقطعی انجام شده در این راستا در کشورهای مختلف، نشان دهنده وجود رابطه معنادار بین سطح سرمی ویتامین D و شدت بیماری COVID-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن است که این ارتباط احتمالا به دلیل اثرات ویتامین D در پاسخ ایمنی به این عفونت است.

نتایج مطالعات مقطعی انجام شده گویای آن است که کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا که بالاترین میزان کمبود ویتامین D را دارند، بالاترین نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از COVID را داشته اند و در مقابل کشورهای شمالی اروپا که به واسطه غنی سازی غذاها سطح سرمی ویتامین D بالاتری داشتند، نرخ ابتلای کمتری را هم گزارش کرده اند.

با وجود اینکه هنوز مطالعات کار آزمایی بالینی قوی در خصوص اثر ویتامین D بر پیامدهای بالینی COVID-۱۹ وجود ندارد، در مطالعات مقطعی ارتباط بین ویتامین D و شدت بیماری به وضوح بیان شده است. بنابراین در ابتدا لازم است سطح سرمی ویتامین D را اندازه گیری کنیم تا در صورت کمبود، مطابق با پروتکل های درمانی کمبود این ویتامین، مکمل ها را دریافت کنیم.

اگر کمبود ویتامین D نداریم و یا امکان بررسی آزمایشگاهی سطح سرمی این ویتامین را نداریم، لازم است از پروتکل های پیشگیری از کمبود که در ادامه به آن اشاره می شود، به صورت منظم استفاده کنیم:

دوز مصرفی مناسب ویتامین D در سنین مختلف

· میزان نیاز به ویتامین D در مادران باردار: روزانه یک قرص ۱۰۰۰ واحدی

· میزان نیاز به ویتامین Dدر کودکان شیرخوار زیر دو سال: روزانه دوز ۴۰۰ واحدی (تامین از طریق مصرف قطره A-D)

· میزان نیاز به ویتامین D در کودکان ۲-۸ سال: هر دو ماه یک بار یک قرص ۵۰۰۰۰ واحدی

· میزان نیاز به ویتامین D در کودکان و نوجوانان ۸-۱۸ سال: هر ماه یک قرص ۵۰۰۰۰ واحدی به مدت ۹ ماه

· میزان نیاز به ویتامین D در افراد ۱۹-۵۹ سال: هر ماه یک قرص ۵۰۰۰۰ واحدی

· میزان نیاز به ویتامین D در افراد بالای ۶۰ سال: علاوه بر مصرف ماهیانه یک قرص ۵۰۰۰۰ واحدی، مکمل کلسیم هم زیر نظر پزشک توصیه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز