رئیس پلیس مترو پایتخت خبرداد:

دستگیری ۱۵۷ نفر از فروشندگان مواد مخدر در مترو تهران/ گزارشی مبنی بر فروش مهره مار و رمالی در مترو نداشتیم

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۵:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۲۴۸۰
دستگیری ۱۵۷ نفر از فروشندگان مواد مخدر در مترو تهران/ گزارشی مبنی بر فروش مهره مار و رمالی در مترو نداشتیم
سرهنگ عطاللهی گفت: تاکنون ١۵٧ نفر از کسانی که برای خرید و فروش مواد مخدر در جای دیگری از شهر برای حمل و نقل از وسیله ی نقلیه عمومی مترو استفاده کردند، دستگیر شدند و بیش از 5 کیلو مواد مخدر از آن ها کشف شده است.

به گزارش برنا؛ مترو این روزها نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل عمومی است بلکه تبدیل به فروشگاهی شده است که به قول معروف از «شیر مرغ تا جان آدمیزاد» را می توان در آن پیدا کرد. در کنار این افراد و اقشار زیادی هم هر روزه با این وسیله نقلیه جابه جا می شوند و همین امر باعث شده، زیرِ زمین هم مثل روی زمین با انواع اقسام کار ها و فعالیت ها و حتی جرایم روبه رو باشد.

هر روز در مترو اتفاق بسیاری رخ می دهد از فروش محصولات مختلف تا درگیری و جیب بری و انواع و اقسام انجام خدمات زیبایی و حمل و نقل کالاهای ممنوعه و... .

در حرکت بودن مترو باعث شده بسیاری از افراد در پوشش دستفروش کلاه های بزرگی را به سر مسافران مترو بگذارند و افرادی که در طعمه قرار گرفتند هم بعد از اطلاع از شگرد شوم این افراد دیگر دستشان به این کلاهبردارن نمی رسد و متحمل ضرر های مالی زیادی می شوند یا مواردی هم مشاهده شده که انواع و اقسام خدمات زیبایی از جمله سوراخ کردن گوش وبینی و حتی پرسینگ شکم و... در مترو انجام می شود که جایش در مترو و زیرِ زمین و در فضای آلوده عمومی نیست. پلیس همواره به مسافران قطار های مترو هشدار داده است که مراقب چنین مواردی باشند و به راحتی گول شیادان منفعت طلب را نخورند.

خرید و فروش مواد مخدر در قطار و ایستگاه های مترو انجام نمی شود

سرهنگ سعید عطاللهی، رئیس پلیس مترو پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: عوامل پلیس در تمام ایستگاه های اصلی و فرعی مترو  مستقر هستند.

او درباره خرید و فروش مواد مخدر و حمل و نگهداری آن در مترو افزود: در این خصوص تاکنون ١۵٧ نفر دستگیر شدند که این افراد کسانی هستند که برای خرید و فروش مواد مخدر در جای دیگری از شهر  برای حمل و نقل از وسیله ی  نقلیه عمومی مترو استفاده کردند.

سرهنگ عطاللهی افزود: موردی وجود نداشته که خرید و فروش مواد مخدر در سالن ها و ایستگاه های مترو و یا در قطار انجام شده باشد.

رئیس پلیس مترو پایتخت تصریح کرد: افراد دستگیر شده عمدتا خرده فروش بودند و بیش از ۵ کیلو انواع مواد مخدر از آن ها کشف و ضبط شده است.

حضور گشت های مأموران لباس شخصی در مترو

او درباره مجازات عمده فروشان دستگیر شده ی مواد مخدر در مترو گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ عطاللهی درباره فروش مهره مار و انجام اقدامات رمالی در مترو اظهار کرد: ما در مترو دو نوع گشت پلیس آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس های شخصی و عوامل انتظامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

او با بیان اینکه درسال های اخیر موردی در مورد فروش مهره مار و رمالی توسط دستفروشان مترو نداشتیم، افزود: گزارشی نیز در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

کلاهبرداری شیادان که قالب دستفروشان مترو

سرهنگ عطاللهی گفت: در مترو ما از حضور پلیس زن به صورت آشکار نیز استفاده می کنیم.

رئیس پلیس مترو پایتخت درباره کلاهبرداری های صورت گرفته در مترو ادامه داد: افرادی در مترو هستند که در پوشش دستفروش در سالن های مترو اقدام به کپی کارت های بانکی می کنند که به محض شناسایی دستگیر می شوند.

او ادامه داد: افرادی هم هستند که در مترو در قالب فروش محصولاتی دو بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می کشند و برای بار اول اذعان می کنند که کارت فعال نبود و زمانی که می خواهند برای بار دوم که کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد می کنند و مبلغی های زیادی را اخاذی می کنند.

برخورد با جیب برهای کودک اتباع خارجی

سرهنگ عطاللهی درباره جیب بری کودکان در مترو گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می شود چرا که ما پلیس مقابله با مجرمان اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال را داریم و رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان متفاوت است. همچنین این کودکان اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و روند رسیدگی مربوط به خود را از طریق مراجع مرتبط دارد.

انتهای پیام /

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز