سخنگوی سازمان غذا و دارو:

ارمنستان۷۵ هزار دوز واکسن هم تزریق نکرده است/ لزوم سفر مجدد برای دریافت دوز دوم واکسن در صورت تزریق در ارمنستان

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۴:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰۶
ارمنستان۷۵ هزار دوز واکسن هم تزریق نکرده است/ لزوم سفر مجدد برای دریافت دوز دوم واکسن در صورت تزریق در ارمنستان
جهانپور با بیان اینکه هنوز 75 هزار دوز واکسن در ارمنستان به متقاضیان دریافت کننده واکسن، تزریق نشده است، گفت: افرادی که برای واکسیناسیون به کشور ارمنستان سفر کردند باید برای تزریق دوز دوم واکسن خود به این کشور برگردند و همان جا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

به گزارش برنا؛ سفر به کشور های خارجی نه تنها برای تحصیلات، سیاحت، کار و... انجام می شود بلکه این روزها شاهد مسافرت افراد زیادی به کشور های دیگر برای تزریق واکسن کرونا هستیم. ارمنستان جزء کشور هایی است که به تازگی ایرانیان برای تزریق واکسن به هر نحوی به آن سفر می کنند تا از غافله تزریق کنندگان واکسن عقب نمانند. این افراد اغلب کسانی هستند که با توجه به اولویت بندی تزریق واکسن، در اولویت تزریق نیستند و فکر می کنند تنها راه واکسینه شدن، سفر کردن به کشور هایی است که توریست های خود را واکسینه می کنند. اما دریغ از اینکه با توجه به نوع های جهش یافته جدید ویروس، این عمل نیز خطرناک است و بیشتر موجب شیوع و تشدید این بیماری شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: تاکنون در کشور ارمنستان 75 هزار دوز واکسن هم تزریق نشده است.

او گفت: در مجموع کل مردم، اتباع خارجی و توریست های ارمنستان، 75 هزار دز واکسن هم دریافت نکرده اند.

جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا افراد برای دریافت دوز دوم باید به سفارت ها مراجعه کنند و وزارت بهداشت اجازه واردات واکسن به این کشورها را می دهد، تصریح کرد: افرادی که برای واکسیناسیون به کشور ارمنستان سفر کردند باید برای تزریق دوز دوم واکسن خود به این کشور برگردند و همان جا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

گفتنی است پیش از این مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا این واکسن ها را مورد اعتماد ندانست و نسبت به تزریق آن هشدار داده بود.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز