رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ:

آمار خرید و فروش نوزاد قابل توجه و نگران کننده نیست/ مردم اگر موردی در این خصوص می‌شناسند به اداره آگاهی معرفی کنند/ گزارشاتی که ارجاع می‌شوند را با جدیت پیگیری خواهیم کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۵:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۳۰۳۲
آمار خرید و فروش نوزاد قابل توجه و نگران کننده نیست/ مردم اگر موردی در این خصوص می‌شناسند به اداره آگاهی معرفی کنند/ گزارشاتی که ارجاع می‌شوند را با جدیت پیگیری خواهیم کرد
سردار علیرضا لطفی گفت: خرید و فروش نوزاد اصلا افزایشی نداشته است و آنچه تاکنون به پلیس آگاهی ارجاع شده عدد قابل توجه و نگران کننده‌ای نیست.

به گزارش برنا؛ حکایت نوزادانی که پس از به دنیا آمدن فروخته می‌شوند حکایت دردناکی‌ست، کودکانی که ناخواسته وارد این دنیا شده تا پول نقدی برای پدر و مادر سنگدل‌شان شوند. قبلا بنابر مشاهدات عینی در برخی از کیوسک‌های تلفن‌های همگانی پایین شهر آگهی می‌زدند که توان نگهداری از بچه را ندارم و به بالاترین قیمت می‌فروشم؛ پسربچه چهار ساله‌ام را می‌فروشم؛ یک بچه به فروش می‌رسد و... اما الان نحوه خرید و فروش نوزاد هم تغییر کرده به شکلی که وقتی اینستاگرام خود را باز کنید انواع و اقسام بچه‌ها با سن‌های متفاوت را می‌بینید که به فروش می‌رسند. این روزها صفحه‌های متفاوتی در اینستاگرام اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کنند و بارها این موضوع رسانه‌ای شده تا شاید یک روز به پایان برسد.

0b4e3eca-9b44-48ca-b8f6-4fa765960f57

درگفتگویی که ماه‌ها پیش درخصوص این موضوع با سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم، اشاره کرد: «در هر کشوری که فقر وجود دارد خرید و فروش بچه مشاهده می‌شود. در کشور ما هم فقر عمومی باعث شده خرید و فروش نوزاد و کودک افزایش پیدا کند.» از طرفی دیگر حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز بارها در گفتگو با خبرنگار برنا تاکید کرده است: « قوه قضائیه، نهادهای انتظامی و امنیتی مسئولیت مستقیم رسیدگی به این موضوع داشته و قطعا از لحاظ کمی اطلاعات دقیقی در اختیار دارند. به اعتقاد بنده قاچاق اعضای بدن کودکان باید تشدید مجازت شود به این صورت که اگر فرد قاچاقچی دستگیر شد به اشد مجازات محکوم شود تا دیگران درس عبرت بگیرند و پرونده این نوع جرم برای همیشه در کشورمان بسته شود.» این کشمکش‌ها درحالی است که همچنان خرید و فروش نوزاد در کشور وجود دارد و صفحاتی هستند عکس و مشخصات کامل نوزاد را پست یا استوری می‌کنند و دنبال خریدار می‌گردند.  به سراغ پلیس آگاهی رفتیم تا درباره چگونگی برخورد با گردانندگان این صفحات بپرسیم.

اعلام آمادگی پلیس آگاهی برای برخورد با خرید و فروش نوزادان در فضای مجازی/ مردم درصورت اطلاع گزارش دهند

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید براینکه پیگیر خرید و فروش نوزادان هستیم، گفت: اگر گزارشی در این حوزه مرتبط با وظایف پلیس آگاهی به دستمان برسد و ارجاع شود با جدیت تمام پیگیری می‌کنیم.

او از پیگیری گمشدگان توسط اداره آگاهی خبر داد و افزود: اداره‌ای در پلیس آگاهی به نام «فقدان» وجود دارد که وظیفه‌اش رسیدگی به گُمشدگان (نوزاد یک روزه تا پیرمرد صدساله) است لذا اگر خرید و فروشی درحال رخ دادن است یا کسی مدعی باشد یا خودمان اطلاعاتی به دست بیاوریم حتما با جدیت موضوع را دنبال خواهیم کرد.

سردار لطفی ضمن درخواست از مردم گفت: اگر کسی بچه‌اش گُم شده است یا فردی در بیمارستان اطلاعی درخصوص خرید و فروش نوزاد دارد حتما به اداره آگاهی مراجعه کند و موضوع را به ما گزارش دهد تا همکاران بنده پیگیری کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا میزان خرید و فروش نوزاد افزایش پیدا کرده است؟ بیان کرد: خرید و فروش نوزاد اصلا افزایشی نداشته است و آنچه تاکنون به پلیس آگاهی ارجاع شده عدد قابل توجه و نگران کننده‌ای نیست.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از خرید و فروش‌های نوزادان با اهداف کلاهبرداری صورت می‌گیرد، گفت: عکس‌های خرید و فروشی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اصلا معیاری برای بررسی صحت و سقم فروش نوازد نیست چون یک بخشی از آن با هدف کلاهبرداری انجام می‌شود یعنی صرفا عکسی می‌گذارند تا مبلغی دریافت کنند و اصلا خبری از خرید و فروش نوزاد نیست.

سردار لطفی در پایان تاکید کرد: ما در اداره آگاهی این آمادگی را داریم که گزارشات مردمی یا مراجع قضائی درباره خرید و فروش نوازدان را پیگیری کنیم و از مردم نیز می‌خواهیم اگر موردی می‌شناسند به ما معرفی کنند.

//انتهای پیام:۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز