آیا ایمپلنت فوری حقیقت دارد؟

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۲۱:۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۳۰۹۱
آیا ایمپلنت فوری حقیقت دارد؟
یک جراح دندانپزشک و رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات گرفتار شویم، یادآور شد: پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی تعریف شده است و تابع سلیقه درمانگر نیست.

به گزارش برنا؛ فخرالدین حیدریان، رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: در صورتیکه شرایط درمان ایمپلنت از جمله استخوان و بافت نرم مناسب برای کاشت ایمپلنت و نیز ایمپلنت مناسب از نظر کیفیت و مهارت کافی  درمانگر وجود داشته باشد درصد موفقیت درمان ایمپلنت حدود ۹۵ درصد است.

او با بیان اینکه انجام امر ایمپلنت برای سن زیر 18 توصیه نمی شود، تصریح کرد: در صورت سلامت کلی بیمار از نظر جسمی و نداشتن بیماری سیستمیک از جمله  دیابت، بیماری قلبی  و یا پوکی استخوان  محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد.

این دندانپزشک با بیان اینکه بیماری استئوپروز(یا پوکی استخوان) در خانمها رایج تر است، خاطرنشان کرد: بررسی شرایط تراکم استخوان برای انجام ایمپلنت در سن بالای ۵۰ سال ضرورت دارد.

او  با تاکید بر اینکه در انجام ایمپلنت نباید  در دام تبلیغات  گرفتار شویم، یادآور شد: پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی  تعریف شده است و  تابع سلیقه درمانگر نیست.

حیدریان ادامه داد: بنابراین مواردی مانند ایمپلنت فوری و یک روزه که به طور معمول در تبلیغات عنوان می شود، مبنای علمی ندارد مگر اینکه  مقصود جایگزینی همزمان ریشه ی باقیمانده با پایه یا فیکسچر ایمپلنت باشد که به اصطلاح ایمپلنت فِرش ساکت،  یا فوری محسوب می شود که آن فقط در مورد جاگذاری پایه ی ایمپلنت است نه روکش و تاج آن !

رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی همدان به پروسه زمانی انجام ایمپلنت اشاره کرد و گفت: پروسه زمانی  انجام ایمپلنت بطور طبیعی و با توجه به شرایط استخوان و نیز بافت نرم لثه ی بیمار و یا تعداد ایمپلنت و یا درمانهای جانبی مانند بازسازی استخوان با پیوند و پودر استخوان، می تواند حداقل شش ماه و حداکثر یکسال بطول بینجامد که  این زمان متناسب با ناحیه و وسعت درمان و حتی به علت متفاوت بودن کیفیت و تراکم استخوان در فک پایین و بالا، متفاوت است.

او ادامه داد: علت زمان بر بودن درمان ایمپلنت ، پدیده ای بنام " استئو اینتگریشن " ، یا به زبان ساده "جوش خوردن" پایه ایمپلنت با استخوان فک است که هر چه این اتفاق بر اساس اصول علمی و مطالعات مستند علمی باشد درمان از موفقیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز