مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

نسخه واحد برای بازگشایی مدارس نداریم/ ملاک بازگشایی دستورالعمل‌های حوزه سلامت است

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۲:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۳۴۷۱
نسخه واحد برای بازگشایی مدارس نداریم/ ملاک بازگشایی دستورالعمل‌های حوزه سلامت است
محسن‌بیگی با بیان اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد برای بازگشایی مدارس داشت گفت: ملاک، دستورالعملی است که توسط حوزه سلامت تنظیم شده و واحدهای آموزشی باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند.

به گزارش برنا؛ محمد محسن بیگی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفتگوی علمی» در مورد بایدها و نبایدهای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

او با بیان اینکه از شرایط بیماری در مهر اطلاعی نداریم و باید خود را با شرایط تطبیق دهیم گفت: برنامه نظام مراقبت را باید به صورت سیال ایجاد کرده و خود را با شرایط چند ماه آینده تطبیق دهیم.

محسن‌بیگی ضمن اشاره به لطمات سنگین مدارس به بچه‌ها اذعان کرد: همه به این نتیجه رسیدند که بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود، می‌تواند بخشی از آسیب‌ها را کم کند اما نمی‌توان یک تصمیم قطعی و واحد برای همه مدارس اتخاذ کرد.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نیمی از مدارس ما در مناطق حاشیه‌ای هستند و دسترسی خوبی به زیرساخت‌ها ندارند و با مدارس شهرها تفاوت دارد و نسخه سیال به همین دلیل برای مدارس در نظر گرفته می‌شود.

محسن‌بیگی گفت: سال گذشته اعلام شد بخشی از مطالب درسی در شرایط قرمز و عدم حضور دانش آموزان، کاهش یافت و حوزه‌های آموزشی با برنامه ریزی فعالیت خود را کم کردند و آن را متوقتاً لغو کردند اما در حال حاضر تصمیم گیری برای آموزش مطلقاً مجازی یا حضوری مشکل است.

او ضمن اشاره به برقرار بودن تعاملات وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت به منظور سلامتی دانش آموزان تصریح کرد: ملاک، دستورالعملی است که توسط حوزه سلامت تنظیم شده و واحدهای آموزشی باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به پروژه تنظیم نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه برای بازگشایی توسط یک گروه فنی که عمدتاً از وزارت بهداشت هستند افزود: نگاه ما سلامت محور است و در کنار اینکه نباید به هر قیمتی نباید مدرسه را باز کرد، بستن مدرسه به هر قیمت نیز باید مورد توجه باشد.

محسن‌بیگی با بیان اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد برای بازگشایی مدارس داشت خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، دستور العمل وزارت بهداشت را به عنوان راهکار اصلی در نظر دارد.

نظر شما