وضعیت کرونا در زابل با حضور معاونان وزرای کشور و بهداشت بررسی می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۲۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۱
وضعیت کرونا در زابل با حضور معاونان وزرای کشور و بهداشت بررسی می‌شود
آخرین وضعیت ویروس کرونا و خشکسالی در منطقه سیستان امروز چهارشنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌شود.

به گزارش برنا؛ اسماعیل نجار معاون وزیرو رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز چهارشنبه به منظور بررسی شرایط بحرانی ویروس کرونا و خشکسالی منطقه سیستان وارد فرودگاه زابل شدند و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

در این سفر دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۱۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۳هزارو ۵۲۳  نفر رسید.

قاسم میری علی آباد افزود : با فوت ۲۰مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۱۲ رسید.

او با بیان اینکه ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعطیلات یک هفته‌ای، کم شدن ترددها و تشدید محدودیت‌ها آثار مهمش را در یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید و اینکه آمار مثبت ما در سیستان و بلوچستان چند روز بین یک‌هزار و ۲۰۰ و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده و خیلی جهش نداشته امیدوارکننده است.

او تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیری که دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و سایر نهادها که در جهت درمان و چه در زمینه نظارت داشتند انجام شد تا این لحظه مشکل جدی ایجاد نشده و با تمام توان کادر درمان و سایر نهادهای نظارتی کار می‌کنند تا این کرونا به یک فاجعه تبدیل نشود.

میری اظهار کرد: افراد بالای ۷۰ سال متاسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نداشتند و نیمی از این افراد مراجعه کردند اما از زمانی که بالای ۶۰ سال‌ها فراخوان دادیم استقبال خوبی صورت گرفته و به احتمال بسیار زیاد از اول هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز