اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۹:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۳۵۶۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل :

ویروس کرونای دلتا یک جهش واکسن‌گریز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام این که علائم ویروس کرونای دلتا در ابتدا بسیار خفیف و در حد سرماخوردگی است ، گفت : ویروس دلتا یک ویروس واکسن‌گریز است .

جانشین رییس پلیس راهور ناجا:

ورود و خروج از تهران ممنوع شد

سردار حسینی گفت: خروج از تهران به هر سمتی ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است.

انجام بیش از ۶۰ هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی کشور

مهدی ولی پور گفت: از ۶۰ هزار و ۴۷۷ در مبادی مرزی کشور تست فوری کرونا گرفته و ۱۲۵ نفر هم قرنطینه شدند.

ساماندهی سهمیه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی سهمیه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ آزمونی را برگزار یا لغو نمی‌کند/ تحویل ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن به نظام سلامت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: این ستاد هیچ آزمونی را در کشور برگزار یا لغو نمی‌کند، البته برگزار کنندگان باید شیوه نامه های اعلام شده را رعایت کنند و اگر نمی توانند قاعدتا آزمون لغو خواهد شد.

متخصص روانشناسی:

قطعی‌های مکرر برق، آب و اینترنت مردم را عصبی و پرخاشگر‌ کرده است/ مردم در اوج عصبانیت از تماس با دیگران شدیدا خودداری کنند/ افزایش اختلال دوقطبی و انواع افسردگی در ماه‌های اخیر

سیما فردوسی باتوجه به مشکلات اخیر ضمن توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه می‌کنم اگر در بحبوحه اوج عصبانیت و خشم هستید از تماس با دیگران شدیدا خودداری کنید و در آن لحظه از آدم‌های اطراف خود دور شوید همچنین سریعا حرارت بدن خود را با خوردن آب خنک یا دوش آب سرد پایین بیاورید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی مطرح کرد:

افزایش حوادث مربوط به آسانسور در زمان قطعی برق/ نکات ایمنی که در زمانی قطع برق باید به آن توجه کنید

جلال ملکی با اشاره به افزایش حوادث ناشی از آسانسور هنگام قطعی برق گفت: برای باز کردن درب آسانسور هنگام قطعی برق ابتدا باید برق سه فاز آسانسور قطع شود و ترمز آن خلاص شود و با احتیاط کابین را متوقف کنند چرا که هر گونه خطایی باعث می شود کابین به پایین رها شود. آتش نشانان دوره های باز کردن درب آسانسور و کنترل آن در زمان قطعی برق را دیده اند و با تخصص این کار را انجام می دهند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور:

تورهای واکسن مجوز ندارند/ تعلیق در انتظار تورهای متخلف

اسماعیل برات گفت: برخی آژانس‌ها مردم را از طریق تبلیغات تشویق به شرکت در تورهای واکسن می‌کنند بنابراین تاکنون برای این تورها از سوی وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاییدیه‌ای صادر نکردیم. در واقع این اقدام را غیر مجاز اعلام می‌کنیم.

مرگ۱۶۶ بیمار کرونایی دیگر در کشور/ ۱۲۰ شهر کشور در وضعیت قرمز

طی شبانه روز گذشته۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

کارشناس محیط زیست استان خوزستان:

آب کرخه تبخیر شده اما به سمت هورالعظیم رها نمی‌شود!/ استفاده 30 هزار نفر از آب جیره بندی طی 17 سال/ تبخیر آب دریاچه کارون 3 به اندازه نیاز آب شرب

هژیر کیانی درباره آخرین اقدامات مسئولان مربوطه برای مهار نارسایی‌های محیط زیستی استان خوزستان گفت: سد کرخه تبخیر می‌شود، اما آب آن رها نمی‌شود تا هورالعظیم به آب برسد! سازمان آب و برق هم به این مسئله بی‌توجه است این مقوله سو مدیریت را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا مطرح کرد:

هشدار؛ سو استفاده سودجویان از محدودیت های ترددی/ افزایش جرائم سایبری مربوط به سامانه ثنا/ سامانه های خدمات دولتی و غیر دولتی برای ارائه خدمات مبلغی از کسی دریافت نمی کنند

سرهنگ پاشایی درباره افزایش جرائم کلاهبرداری با استفاده از سامانه ثنا و مجوز تردد در طرح های شبانه و تردد بین شهری در شهر های قرمز و نارنجی خبرداد و گفت: تمام سامانه هایی که خدمات دولتی و غیر دولتی ارائه می کنند، هیچ کدام برای ارائه خدمات مبلغی از کسی دریافت نمی کنند.

گزارش برنا از یک روز بچه‌های اوتیسم؛

از فتح قله های مرتفع تا هزینه‌های چند میلیون تومانی برای درمان در ماه

به مرکز روزانه توانبخشی و حرفه آموزی پسران معلول ذهنی بالای 15 سال رفتیم تا با یاشار باقری، کودک دارای اختلال طیف اوتیسم که بارها قله‌های متفاوتی را فتح کرده و قرار است این هفته قله دماوند را فتح کند، گفتگو کنیم. در این بازدیدی که داشتیم با مربیان، مادر یاشار و کودکان دارای اوتیسم به گفگتو نشستیم تا گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و دردهایشان باشیم و آنها را به گوش مسئولان و کسانی که می‌توانند برایشان کاری انجام دهند، برسانیم.

شرط برگزاری آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش‌وپرورش با اشاره به این که ستاد ملی کرونا تاکنون مجوزی برای برگزاری آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی صادر نکرده است، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی این ستاد، آزمون مذکور در موعد مقرر (تاریخ 25 تیرماه) برگزار خواهد شد و در صورت عدم دریافت مجوز، به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

ایمن سازی‌ها و آشکار سازی موانع حاشیه راه ها در پایتخت

مصطفی زینی وند گفت: ایمن سازی ها و آشکار سازی موانع صُلب حاشیه راه ها ، نورپردازی زیر پل های غیر همسطح، جداسازی محورهای دوطرفه، تعمیر و نگهداری گاردریل ها و حفاظ های ایمنی، انجام اصلاحات هندسی مورد نیاز بصورت جدی در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و پیگیری می شود.

یک لحظه توقف در بزرگراه حادثه ساز شد

سرهنگ محمد باقر پور از تصادف یک دستگاه نیسان با سواری پراید بعلت توقف در لاین کندرو بزرگراه آزادگان خبر داد.

تحصیل کودکان لازم التعلیم افغانستانی با دریافت برگه حمایت تحصیلی

نشست روز جهانی پناهنده به صورت مجازی با حضور میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برگزار شد.

تصادف فجیع یک اتوبوس و سواری این بار در جاده نطنز به کاشان/ 5 نفر کشته شدند

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان ازتصادف فجیع یک اتوبوس و سواری در جاده نطنز به کاشان خبر داد و گفت: در این حادثه 5 کشته شدند.

امروز کلید اولیه سئوالات کنکور برای داوطلبان خارج از کشور منتشر می شود

کلید اولیه سئوالات کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان خارج از کشور تا آخر وقت امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز