با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد؛

آغاز توزیع ۴۰۰۰ بسته بهداشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۸:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۳۶۷۸
آغاز توزیع ۴۰۰۰ بسته بهداشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران
با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، توزیع 4 هزار بسته بهداشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران آغاز شد.

به گزارش برنا؛ نشست خبری سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و محسن جهانی،معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام(ره) با موضوع توزیع 4000  بسته بهداشتی میان مددجویان تحت حمایت در قالب طرح  "احسان خانواده" امروز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه سال جاری در سالن شورا این اداره کل برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این نشست با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان تهران در قالب پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان،گفت: یک میلیون و ۷۴۴ هزار پرس غذای گرم میان در این ایام میان نیازمندان توزیع شد.

او با بیان اینکه ۳۰۰ هزار بسته غذایی در ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع شد،افزود: توزیع این تعداد بسته غذایی با همکاری ۱۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی و با همراهی مددکاران کمیته امداد استان تهران انجام شد.

پرپنچی ،تصریح کرد: در مجموع مبلغی در حدود ۱۴۵ میلیارد تومان از سوی خیران صرف این امور شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،بیان کرد: بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام(ره) نیز در این زمینه همکاری کرده و تعداد ۱۰ هزار بسته غذایی در اختیار کمیته امداد استان تهران قرار داد. البته این کمک‌ها فقط محدود به مددجویان تحت حمایت نبوده و نیازمندان دیگر مناطق مختلف استان تهران نیز به صورت مرحله‌ای شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

پرپنچی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 84 هزار خانوار با جمعیت 150 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند،گفت: از این تعداد 3 هزار و 300 بیمار صعب‌العلاج هستند که ماهیانه یک میلیون تا یک میلیون 500 هزار تومان هزینه نگهداری آن‌ها است.

او با اشاره به طرح احسان خانواده، به همکاری بنیاد احسان در راستای تکریم این خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح ویژه کودکان تحت حمایت  اجرا می‌شود و در آینده نیز طرح‌هایی با عناوین طرح سخاوت برای حمایت از 33 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و طرح شفا برای حمایت از بیماران اجرا خواهد شد و خیران می‌توانند در این زمینه کمک‌های خود را برای یاری هدفمند به این اقشار اختصاص دهند.

پرپنچی با تأکید بر مسئله هدفمند شدن کمک‌های خیّران با نیت‌های خیرخواهانه در موارد مختلف، بیان کرد: در کمیته امداد، هدف فقط تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های اولیه نیست، بلکه تأکید اساسی بر کمک‌های زیرساختی و توانمندسازی خانواده‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در رابطه با توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، گفت: احداث ۳۵۲ واحد مسکن برای نیازمندان، ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت در تعامل با ۱۵ شرکت داخلی، آموزش به خانواده‌های تحت حمایت، اعطای وام، اعطای سرمایه به افراد توانمندی که از امکانات اولیه برای ایجاد کار محروم هستند، آموزش استعدادهای درخشان دانش‌آموزی و دانشجویی از طریق فضای مجازی، انجام مشاوره خانوادگی و شغلی، اجرای طرح فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان و ... از جمله برنامه‌های کمیته امداد  استان تهران برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

در ادامه این نشست، محسن جهانی، معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز طی سخنانی با بیان اینکه وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم و تعداد زیادی از خانواده‌ها نیز دچار مشکلاتی از لحاظ بهداشتی و درمانی شده‌اند، گفت: بنیاد احسان از ابتدای شیوع کرونا بنای خود را بر حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا قرار داده است. همچنین، در طرح احسان خانواده نیز کودکان و مادرانی که دچار آسیب شده‌اند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اوضمن تأکید بر اجرای طرح احسان خانواده با همکاری کمیته امداد استان تهران، افزود: در قالب این طرح، تعداد 4 هزار بسته شامل پوشک، ژل ضدعفونی کننده و ماسک با هزینه‌ای  برای حمایت از کودکان در اختیار خانواده نیازمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما