گرمای ۳ استان به بیش از ۵۰ درجه رسید

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۹:۳۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۳۸۱۲
گرمای ۳ استان به بیش از ۵۰ درجه رسید
سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وجود موج گرما و رسیدن دمای هوای ۳ استان خوزستان، ایلام و کرمان به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

به گزارش برنا؛ این سازمان به گرمازدگی و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها هشدار داد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: از امروز پنجشنبه، تا جمعه (۱۷ تا ۱۸ تیر) وقوع دمای ۵۰ درجه سانتیگراد به بالاتر در خوزستان، جنوب ایلام و شرق کرمان و شنبه (۱۹ تیر) در خوزستان و جنوب ایلام پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی درباره گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها هشدار داده و نسبت به مدیریت بهینه در مصرف انرژی به‌ویژه آب و برق، اجتناب از تردد‌های غیر ضرور در ساعات گرم روز، آبیاری مزارع در شب و اوایل صبح توصیه کرده است.

از امروز تا جمعه (۱۷ تا ۱۸ تیر) وقوع رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی و احتمال جاری شدن رواناب، وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای و برخورد صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

در چنین شرایطی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها توصیه می‌شود.

در پی وزش باد شدید و مواج شدن دریا از امروز، افزایش ارتفاع موج تا یک و نیم متر در نوار ساحلی و تا دو متر در فراساحل استان‌های گلستان، مازندران و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

موج گرمای شدید از (امروز) پنج شنبه در استان خوزستان، آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان، گفت: تا دوشنبه هفته آینده در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان وقوع دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تداوم شرایط تا چند روز متوالی، اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پدیده گرمای شدید و دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان و فشار مضاعف بر شبکه برق پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: با توجه به شمال شرقی بودن جریانات هوا، افزایش رطوبت در استان پیش بینی نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز