این بیماری‌ها در تابستان بدتر می‌شوند

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۹:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۴۱۱۷
این بیماری‌ها در تابستان بدتر می‌شوند
تابستان است و زندگی در آن باید آسان باشد، اما تعدادی از مشکلات سلامتی می‌توانند شعله‌ور شوند یا با گرم شدن هوا بیشتر شما را متضرر کنند.

به گزارش برنا؛ تابستان است و زندگی در آن باید آسان باشد، اما تعدادی از مشکلات سلامتی می‌توانند شعله‌ور شوند یا با گرم شدن هوا بیشتر شما را متضرر کنند. 

سرماخوردگی

ویروس‌های تابستانی نسبت به ویروس‌های زمستانی فقط 25 درصد شایع هستند، اما به طور معمول توسط نوع دیگری از میکروب (به نام انتروویروس) ایجاد می‌شود، که علاوه بر علائم تنفسی می‌تواند باعث درد معده شود. ورزش شدید می‌تواند شما را مستعدتر کند، بنابراین در تمرینات راحت باشید.

گرفتگی شبانه پا

طبق یک مطالعه، این دردها در طول تابستان تقریباً دو برابر بیشتر است. نورون‌های حرکتی در پاها ممکن است در طول تابستان دستخوش تغییراتی شوند که احتمال گرفتگی را بیشتر می‌کند. هیدراته بمانید و در مورد رژیم دارویی خود با پزشک خود صحبت کنید. داروهای خاص مانند ادرار‌آورها باعث تشدید گرفتگی عضلات می‌شوند.

آکنه روزاسه

ماه‌های گرم می‌تواند این وضعیت پوستی را بدتر کند، التهابی که با قرمزی و بثورات شدید مشخص می‌شود. شعله‌ور شدن می‌تواند بیشتر و طولانی‌تر باشد. آلوئه‌ورا و پروبیوتیک‌های موضعی می‌توانند به تسکین پوست کمک کنند.

بیماری‌های خود‌ایمنی

بسیاری از بیماران مولتیپل اسکلروزیس دریافتند که گرما علائم آنها را بدتر می‌کند. در واقع، یک آزمایش قدیمی برای ام‌اس، قرار دادن بیمار در حمام گرم بود. در صورت بروز علائم عصبی در فرد، می‌توان ام‌اس را تشخیص داد. برای حدود 70 درصد افراد مبتلا به لوپوس، نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد بثورات پوستی، خستگی و درد مفاصل شود.

اگزما

تابستان علاوه بر گرما و رطوبت به معنی عرق، کلر و ضد آفتاب نیز می‌باشد. و اگر پوست حساسی دارید، می‌تواند مشکل‌ساز شود. دریابید که عوامل محرک شما چیست و سعی کنید از آنها جلوگیری کنید.

سنگ کلیه

مطالعه‌ای نشان داد که با افزایش دما، میزان سنگ کلیه نیز افزایش می‌یابد. احتمالاً به این دلیل است که در ماه‌های تابستان افراد کم‌آب هستند. با هیدراته ماندن و کاهش میزان قند و سدیم در رژیم غذایی، از این بیماری شایع (در عین حال بسیار دردناک) پرهیز کنید.

آسم

سطح آلودگی هوا و مه دود در تابستان به سرعت افزایش می‌یابد، این بدان معناست که افراد مبتلا به آسم بیشتر رنج می‌برند.

میگرن

ممکن است به نظر برسد که میگرن شما به طور تصادفی رخ می‌دهد، اما اغلب آنها در واکنش به برخی عوامل محرک ظاهر می‌شوند. و فوق العاده رایج چیست؟ حرارت. یک مطالعه در اورژانس نشان داد که با هر 9 درجه افزایش دما، موارد میگرن افزایش می‌یابد. هیدراته بمانید تا خطر خود را کاهش دهید. 

نظر شما