پیام تسلیت دکتر عاملی به مناسبت درگذشت مجاهد فلسطینی احمد جبریل

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۲۰:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۴۱۳۴
پیام تسلیت دکتر عاملی به مناسبت درگذشت مجاهد فلسطینی احمد جبریل
در پی درگذشت احمد جبریل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل، پیام تسلیتی از سوی دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد.

به گزارش برنا؛ به نقل از گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح ذیل است:

                                                                  بسم الله الرحمن الرحیم

       إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ﴿بقره ـ ۲۱۸﴾

مجاهد فلسطینی جناب آقای احمد جبریل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل پس از عمری مقاومت و ایثار روز گذشته در بیمارستانی در دمشق به فرزند شهیدش پیوست.

رسیدن به آرمان فلسطین و آزادسازی قدس شریف آن مجاهد خستگی ناپذیر را برآن داشت که با عملیات نظامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس مبارزه کند و اولین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ معاصر فلسطین به نام عملیات الخالصه که در سال ۱۹۷۴ انجام شد، از اقدامات جبهه خلق برای آزادی فلسطین بود؛ عملیاتی که بعد‌ها به الگویی برای دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی تبدیل شد.

اینجانب درگذشت این حامی محور مقاومت را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شریف فلسطین، گروههای جهادی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و رحمت و مغفرت الهی را برای وی از خداوند متعال مسألت می نمایم.

سعیدرضا عاملی          

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

نظر شما