سخنگوی سازمان آتش نشانی خبر داد:

آتش سوزی در یک مجمتع مسکونی/ آتش نشانان ۱۰ نفر را نجات دادند

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۵:۲۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۴۲۵۱
آتش سوزی در یک مجمتع مسکونی/ آتش نشانان ۱۰ نفر را نجات دادند
جلال ملکی گفت: حدودا 10 نفر از کسانی که در ساختمان حضور داشتند بدون مصدومیت حاد و جراحت به سلامت خارج شدند.

به گزارش برنا؛ جلال ملکی،سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان جزئیات این حادثه گفت: ساعت 13:01 دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمان مسکونی در بلوار نبرد، فلکه اول مقداد به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد.

او افزود: دو ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

ملکی تصریح کرد: محل آتش سوزی یک ساختمان مسکونی 5 طبقه بود که در طبقه اول در یکی از واحدها آتش از اتاق ها آغاز شده بود و از طریق بالکن به بالکن طبقه بالایی هم سرایت کرده بود و دود بسیار غلیظی تمام ساختمان را دربر گرفته بود.

او ادامه داد: ساختمان از یک طرف به کوچه و از طرف دیگر به حیاط پشتی محصور بود و دسترسی برای نجات افراد وجود نداشت هرچند آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، از طریق نردبان هیدرولیکی چندنفری را از لبه پنجره ها و بالکن ها از سمت کوچه نجات دادند اما اطلاع داشتند که چندنفر داخل ساختمان نیاز به کمک دارند. 

ملکی گفت: آتش نشان ها با دستگاه های تنفسی به طبقات بالا رفتند و در طبقه دوم حتی در را شکستند و کسانی که داخل منزل محبوس بودند را نجات دادند و نفرات را خارج کردند. حدودا 10 نفر از کسانی که در ساختمان حضور داشتند بدون مصدومیت حاد و جراحت به سلامت خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: آتش توسط آتش نشانان خاموش شد.

ملکی در پایان گفت: معمولا مردم در بالکن ها نرده هایی برای جلوگیری از ورود افراد غریبه نصب می‌کنند اما باید دقت کرد که اگر نرده ها فیکس باشند می‌توانند در نفوذ آتش نشانان به داخل مشکلاتی ایجاد کنند بنابراین اگر نرده و حفاظ قرار می‌دهید باید طوری باشد حداقل قابلیت باز شدن داشته باشد.

نظر شما