مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دبیر ستاد هفته ازدواج:

تعداد مراکز مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان از ۱ به ۷ مرکز رسید/ تشکیل پویش حذف مراسم بازدید از جهیزیه نوعروس

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۰:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۴۳۸۱
تعداد مراکز مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان از ۱ به ۷ مرکز رسید/ تشکیل پویش حذف مراسم بازدید از جهیزیه نوعروس
اعظم کریمی گفت: متاسفانه در برخی مناطق کشور بازدید از جهیزیه وجود دارد و ما می‌خواهیم با کمپین حذف مراسم بازدید از جهیزیه به این موضوع نه بگوییم چون معتقد هستیم هرآنچه در توان است باید تهیه شود و بازدید نباید از جهیزیه نباید مرسوم باشد.

به گزارش برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دبیر ستاد هفته ازدواج در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته ازدواج در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: دوشنبه 21 تیرماه، ازدواج بهنگام و آگاهانه، ترویج زندگی ساده، مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پا گیر، روز سه شنبه؛ نقش مشاوره تخصصی پیش از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار، روز چهارشنبه؛ ترویج و تسهیل ازدواج با مشارکت خیرین که برای سومین بار درحال انجام است ، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان امر ازدواج، روز پنج شنبه؛ توانمندسازی جوانان، تقویت مهارت های مدیریت خانواده در زوجهای جوان، جامعه سالم و با نشاط، روز جمعه؛ ازدواج، ترویج فرزندآوری، تقویت مهارت های فرزندپروری، جامعه جوان پویا و بالنده، روز شنبه؛ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تعالی خانواده و روز یکشنبه؛ سواد رسانه ای، آگاهی بخشی به جوانان به بهره گیری از تولیدات آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی را نامگذاری کردیم تا بدون شعار آنها را دنبال کنیم.

او افزود:  430 مرکز تخصصی مشاوره و خانواده دارای مجوز از وزارتخانه داریم که قرار است در این هفته به جوانان و خانواده ها مشاوره رایگان ارائه دهند.

کریمی تصریح کرد: روز دوشنبه آیین روز ملی ازدواج را با حضور وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس و فعالان این حوزه خواهیم داشت.

او ادامه داد: با شناسایی مسائل مبتلابه جوانان چندین کمپین فرهنگی تشکیل دادیم که سادگی زیر یک سقف یکی از آنهاست که جوانان را ترغیب می‌کند زندگی خود را بدون برگزاری مراسم و تشریفات آغاز کنند. آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم در دوران کرونا، حذف مراسم های بازدید از جهیزیه نوعروس از دیگر کمپین های ماست که در این هفته دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه در برخی مناطق کشور بازدید از جهیزیه وجود دارد، گفت: ما می‌خواهیم با این کمپین به این موضوع نه بگوییم چون معتقد هستیم هرآنچه در توان است باید تهیه شود و بازدید نباید از جهیزیه نباید مرسوم باشد.

کریمی تصریح کرد: پویش با افتخار ایرانی میخرم برای ترغیب خرید جهیزیه کالاهای ایرانی، پویش مهریه، پویش لذت مادری، شوق پدری برای ترغیب زوج های جوان برای فرزندآوری و پویش ریحانه برای ترویج عفاف و جلوگیری از مدگرایی از دیگر کمپین های تشکیل شده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بیان کرد: از دستگاه های فرهنگی خواستیم در اجرای این برنامه ها به ما کمک کنند و درخواست کردیم این هفته تریبون نمازجمعه به  ازدواج آسان اختصاص پیدا کند.

او ادامه داد: در فضای مجازی جلساتی با روانشناسان و جامعه‌شناسان خواهیم داشت و افتتاح مراکز تازه تاسیس همزمان با روز 21 تیرماه از برنامه های دیگر ماست.

کریمی گفت: از زوجین جوان که از کادر پزشکی بودند، سازمان های مردم نهاد که ازدواج آسان را تبلیغ کردند و خیرین ازدواج تقدیر خواهیم کرد.

او بیان کرد: 800 محصول رسانه ای با موضوع فرهنگسازی ازدواج آگاهانه و کاهش آسیب های اجتماعی و نقش مشاوره در ازدواج به هنگام  تهیه کردیم که منتخب آنها را منتشر خواهیم کرد.

کریمی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان تنها 1 مرکز مشاوره ازدواج وجود داشت اما امروز7 مرکز مشاوره وجود دارد. در استان بوشهر هم که فقط 1 مرکز به مردم خدمت رسانی می‌کرد، الان 5 مرکز تخصصی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز