معاون اول رییس جمهور:

باید نخبگان کشور را از هر جریان و فکری به رسمیت شناخت/ یک میلیارد از افراد شغلشان را بر اثر کرونا از دست داده اند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۴۴۵۰
باید نخبگان کشور را از هر جریان و فکری به رسمیت شناخت/ یک میلیارد از افراد شغلشان را بر اثر کرونا از دست داده اند
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه باید نخبگان کشور از هر جریان و فکری به رسمیت شناخت، گفت: یک میلیارد از افراد شغلشان را بر اثر کرونا از دست داده اند پدیده کرونا باید کنترل و تبعات آن برنامه ریزی شود.

به گزارش برنا؛ آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)  با حضور منصور غلامی وزیر علم شنبه ۱۹ تیربه میزبانی دانشگاه تربیت مدرس  برگزارشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در جریان این نشست ضمن تشکر از دست اندرکاران این جشنواره گفت:  در آخرین روزهای دولت دوازدهم از دانشگاهیان پر تلاش و کمک کننده دولت تشکر می کنم  و امیدواریم دانشگاه حیات زنده و حیات بخش کشور مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه توسعه علم و فناوری یکی از جهت گیری های کشور است، افزود: کشور به توسعه علمی و فناوری نمی رسد مگر اینکه تلاش برای توسعه فناوری انجام شود از این رو سعی در تامین منابع تلاش شده است.

معاون اول رییس جمهور ضمن اشاره به نام گذاری جشنواره به نام مریم میرزاخانی تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه را تشکیل داده و باید مورد توجه قرار بگیرند. جایزه مریم میرزاخانی به زنان نخبه اهدا شده است. امیدوار و مطمئنم تا هر یک از زنان کشور به الگو در زمینه مسائل ورزشی، کارآفرینی، اقتصادی و ... تبدیل می شوند.

او ادامه داد: کارآفرینی در کشور ما با ریسک هایی همراه است و باید شجاعت تصمیم گیری در شرایط دشوار اتخاذ شود و امروز در بین کار آفرین، زنان برجسته فعالیت می کنند. زنان برجسته در عرصه های مختلف فعال هستند و اگر شناسایی شوند  در عرصه بین المللی مطرح هستند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: زنان در کارهای مدیریتی  واگذار شده خوب درخشیدند. هم اکنون سفیر زن داریم و امروز سفیران در کشورهای انتخابیه به شکل مناسب اقدام کردند. برای بنده باعث افتخار هستند که در سه دوره جشنواره حضور داشته و به مسائل زنان مطرح شده است.

جهانگیری گفت: مریم میرزاخانی خواستار شناسنامه ایرانی برای فرزندش بود و بدر این راستا مجلس قانونی تصویب کردند تا فرزندان با مادر ایرانی بتوانند شناسنامه اخذ کنند.

 به گفته او این فرصت برای افراد محروم هم ایجاد شد و البته موانعی برای این امر وجود دارد و امیدواریم برطرف شود و چندین نفر درخواست داشتند که بتوانند شناسنامه ایران دریافت کنند.

او با بیان اینکه اعتماد در جامعه آسیب دیده ادامه داد: افراد برجسته باید بتوانند اعتماد را در جامعه بازسازی کنند. جامعه در مسیر دشوار می تواند به سمت قله ها حرکت کنند. میرزاخانی با سرطان از بین رفت اما او باعث تقویت انگیزه ها شده است.

 معاون اول رییس جمهور افزود: نباید از پدران، مادران  و فرزندان  این نخبگان غافل شد. کشور با چالش ها  و ابرچالش ها مواجه است. باید چالش ها را به شکل دقیق بررسی کرد. امروز آب یکی از چالش های کشور است. هم اکنون وقتی به شایعه انتقال آب مطرح می شود به مسئله سیاسی و امنیتی مبدل می شود.

جهانگیری با بیان اینکه مسئله آب امروز به مسئله حیاتی کشور تبدیل شده است، گفت:  درشرایط فعلی با مشکل آب شرب مواجه هستیم. چالش ها  و ابرچالش ها در دولت های مختلف باعث بروز پدیده های مهمی چون تحریم های ظالمانه آمریکا از سال 97، فشار حداکثری و مقاومت مردم ایران شده است.

معاون اول رئیس جمهور  با اشاره به خساراتی که کرونا به جامعه تحمیل کردهاست، عنوان کرد: یک میلیارد از افراد شغلشان را بر اثر کرونا از دست داده اند. پدیده کرونا باید کنترل و تبعات آن برنامه ریزی شود و مسئله سوم هم خشکسالی و تاثیر آن در کشاورزی، آب شرب و ... مشاهده می شود.

 به گفته او راهکار برای مقابله  با بحران ها انسجام داخلی و همبستگی در کشور است.

جهانگیری عنوان کرد: اینکه رییس جمهور منتخب یا رییس قوه قضاییه از نخبگان دعوت کرده تا در مسائل کشور اظهار نظر کنند اقدام پسندیده ای است. باید نخبگان کشور از هر جریان و فکری را به رسمیت شناخت و برای حل مشکلات مردم از آنها کمک گرفت. هر دولتی برای فعالیت نیاز به کمک مردم دارند.

او در پایان افزود: اینکه سه قوه از یک جریان هستند اقدامی  میمونه  و مبارک است اما بیش از این باید مردم در همدلی با دولت اقدام کرده  و دولت جدید عالمانه وارد عمل شود تا بتوان از نارسایی ها عبور کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز