عضو کمیسیون بهداشت:

خبری خوش در راه است/ عرضه واکسن مشترک ایران و کوبا

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۲۱:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۴۸۲۶
خبری خوش در راه است/ عرضه واکسن مشترک ایران و کوبا
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از ورود واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خبر داد و گفت: این واکسن طی چند ماه آینده به تولید انبوه در کشور خواهد رسید.
به گزارش برنا؛ دکتر همایون سامه یح ضمن ابراز خرسندی از موفقیت مشترک ایران و کوبا در خصوص تولید واکسن کرونا، گفت: برخی از خبرگزاری ها مدعی شدند که کشور کوبا این واکسن را مختص خود دانسته و همکاری خود را با ایران تکذیب نموده است اما براساس اطلاعات موثقی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده ام و همچنین پیام تبریک سفیر کوبا در خصوص موفقیت مشترک ایران و کوبا، این اخبار و اطلاعات کذب را تکذیب می نمایم و از این همکاری مشترک خوشحال و خرسند هستم.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در ایران ۶ واکسن در حال حاضر در حال تولید می باشد، تصریح کرد: در حال حاضر بودجه های مختلفی از سوی دولت جهت تحقیق و تولید واکسن کووید _۱۹ در نظر گرفته شده است که ما به تمامی واکسن های تولید داخل امیدوار هستیم اما بهتر این بود که بودجه های مورد نظر  دوبرابر می شد و در اختیار ۳ شرکت جهت  تحقیق و تولید واکسن کرونا قرار می‌گرفت.
وی با اشاره به پیشینه کشور کوبا در حوزه سلامت و پزشکی در دنیا، اظهار داشت: کشور کوبا در خصوص تجهیزات پزشکی و دارویی بسیار قدرتمند عمل کرده، همچنین انستیتو پاستور هم در خصوص تولید واکسن نیز از سابقه درخشانی برخوردار است. بنابراین می توانیم در خصوص تولید انبوه مشترک واکسن ایران و کوبا امیدوار باشیم که در کنار سایر واکسن هایی که در کشور تولید خواهد شد، طی ماه های آینده مردم عزیز کشورمان واکسینه شده و این ویروس منحوس ریشه کن شود.
نظر شما