منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران:

اولویت اصلی در بررسی رزومه ۴۱ گزینه شهرداری شفافیت عملکرد است/ شهردارتهران باید مردم را پای کار بیاورد

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۹:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳۵
اولویت اصلی در بررسی رزومه ۴۱ گزینه شهرداری شفافیت عملکرد است/ شهردارتهران باید مردم را پای کار بیاورد
علیرضا نادعلی شهرستانکی گفت: 41 فردی که به عنوان مصادیق شهرداری تهران معرفی شده اند باید در رزومه شان فعالیت های اقتصادی شفافی داشته باشند. فردی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود باید هم قابلیت اداره شهر را داشته و هم پاسخگو باشد. شهردار تهران باید به شورای شهر تهران به عنوان نماینده مردم تهران -چه آنهایی که رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند،- پاسخگو باشد.

به گزارش برنا؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار برنا گفت: تامین منابع پایدار برای اداره شهر چه آن قسمتی که از شهروندان باید تامین شود و چه آن قسمتی که از طریق تولید ثروت که در درون شهرداری اتفاق می افتد، باید شفاف باشد.

او ادامه داد: شفافیت مالی در شهرداری اهمیت زیادی دارد. اما در دروه های مختلف در زمینه تامین منابع در داخل شهرداری مشکلاتی وجود داشته است.

این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم انتخاب شهرداری دارای رزومه مالی شفاف برای تهران، گفت: ما دو کار را در شورای شهر تهران انجام می دهیم. در شورای شهر در انتخاب شهردار ابتدا شاخص ها را مشخص کردیم. یکی از شاخص ها نیز بحث شفافیت و پاسخگویی نسبت به عملکرد است و یک بحث دیگر توانایی مدیریت اقتصادی و مالی در سطح کلانشهری مانند تهران است.

نادعلی با بیان اینکه هرکسی که شهرداری تهران شود باید به شورای شهر پاسخگو باشد، تاکید کرد: فردی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود باید هم قابلیت اداره شهر را داشته و هم پاسخگو باشد. شهردار تهران باید به شورای شهر تهران به عنوان نماینده مردم تهران -چه آنهایی که رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند،- پاسخگو باشد.

به گفته این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران افرادی که به عنوان مصادیق شهرداری تهران معرفی می شوند باید در رزومه شان فعالیت های اقتصادی شفافی داشته باشند.

او با تاکید بر لزوم دخیل کردن مردم در اداره شهر، گفت: ما در بحث شورا تاخیر فازی نسبت به کل ماجرای انقلاب داشتیم. بعد از آنکه پایه های جمهوری اسلامی محکم شد و انقلاب پیروز شد با فاصله 20 ساله انتخابات شورای شهر اول برگزار شد. پنج دوره از تجربه شورای شهر می گذرد و این تجربه احترام گذاشتن به فعالیت های مردمی و حضور مردم برای حل مسایل شهری تجربه ای است که خیلی دارای سابقه نیست. در دوره آقای قالیباف به شورایاری ها پرداخته شد که اتفاق خیلی خوبی بود اما در دوره 4 ساله اخیر این موضوع با ضعف روبرو بوده است. ما به عنوان شورای شهر ششم باید به فکر احیا و ارتقا شورایاری ها باشیم. شورایاری ها باید ارتقا پیدا کنند تا شاهد ایفا نقش مردمی در دل محله ها باشیم.

نادعلی ادامه داد: با یک نگاه پیشرو می توان ظرفیت های دیگری را برای به راس آوردن مردم در اداره شهر و حل بحران ها و مسایل شهر ایجاد کرد. در عرصه شهرسازی نمیتوانیم بگوییم مردم اتوبان بسازند اما در رفع آسیب های اجتماعی که در کف محلات اتفاق می افتد می توانیم از مردم کمک بگیریم. می توانیم در تهران ان جی او ها و گروههای جهادی را به عرصه بیاوریم. البته این کار نیازمند پشتیبانی و میان داری مدیریت شهری و شهردرای تهران است. بنابراین می توانیم از مردم در عرصه نرم اداره شهر استفاده کنیم و این اقدام تاثیر خوبی هم در شهر و هم در میان شهروندان دارد.

او با اشاره به تاثیر حضور مردم در اداره شهر در افزایش اعتماد عمومی  تاکید کرد که شهردار آتی تهران باید بتواند مردم را ÷ای کار بیاورد و آنها را در مدیریت شهری سهیم کند .

نادعلی گفت: هر زمان از مردم خواستیم به صحنه بیایند خود به خود سرمایه اجتماعی افزون شد. در جنگ مردم حاضر شدند و جنگ را اداره کردند. در حال حاضر در برخی از این موارد که دولت ها کوتاهی می کنند برای مثال در زلزله و سیل گروههای مردمی خودشان را می رسانند. اما چون حاکمیت کنارشان نیست زحمت آنها چند برابر می شود و گاهی از نقطه نظر دور می افتند. در شهر تهران باید برخلاف این نگاه عملکرد و حاکمیت در لباس شهرداری نقش مرکزی داشته باشد. این اتفاق باعث می شود که ظرفیت های اجتماعی به صحنه بیایند و این موضوع سرمایه اجتماعی را بالا می برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز