محمد آقا میری:

محال است به فردی با رزومه غیر شفاف رای دهیم/ ۴۱ نفر بر اساس سلیقه شخصی بود گزینه‌ها را تجمیع می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۹:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳۷
محال است به فردی با رزومه غیر شفاف رای دهیم/ ۴۱ نفر بر اساس سلیقه شخصی بود گزینه‌ها را تجمیع می‌کنیم
یک منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران، گفت: محال است در فرایند رای دهی به شهردار آتی تهران به فردی که شفافیت مالی ندارد رای دهیم . شورای شهر کارش نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری است نمی توانیم کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم که شفافیت مالی نداشته و شورای شهر را در جریان مسایل مالی شهرداری قرار ندهد.

به گزارش برنا؛ سید محمد آقا میری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهرن در گفت و گو با خبرنگار برنا با تاکید بر لزوم شفافیت اقتصادی عملکرد شهرداری، گفت: در دوره های قبل در راستای شفافیت اقتصادی ، قراردادهای شهرداری با پیمانکاران تا حدودی شفاف شد اما متاسفانه این شفافیت به صورت کامل نبود و قراردادها در دسترس عموم قرار نگرفت. البته کسانیکه کارشناس و اهل فن هستند به راحتی می توانند به برخی از قراردادهای که بحث های فنی دارد دسترسی پیدا کنند.

او ادامه داد: ما برنامه داریم تا قراردادهای شهرداری را شفافتر کنیم چون اگر مردم بدانند هزینه ای که شهر برای شهرداری دارد، مشارکت بهتری خواهند داشت. در حال حاضر مردم هزینه ساخت ملک و پروانه یا عوارض جانبی دیگری پرداخت می کنند اما نمی دانند هزینه نگهداری شهر چقدر است. مردم نمیدانند هزینه نگهداری فضای سبز یا جمع کردن زباله در شهر تهران چقدر است. اگر مردم بدانند چه مقدار برای این شهر هزینه می شود بیشتر خودشان را در زنده نگه داشتن شهر دخیل می دانند و به راحتی از کنار هر چیزی رد نمی شوند.

این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران تاکید کرد: بحث های فنی و عمرانی یا اضافه کردن خط های مترو اگرچه مورد استفاده مردم قرار می گیرد اما هزینه آن به چشم مردم نمی آید.مهم است که اهل فن و مردم عادی بدانند که هزینه های شهر چقدر است و از کجا می آید و در کجا هزینه می شود.

آقا میری با بیان اینکه شفافیت اقتصادی شهرداری تهران بر اعتماد عمومی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اطلاع مردم از هزینه های شهرداری باعث دلگرمی شان  می شود و مردم در این شرایط خودشان را بیشتر در نگهداری شهر سهیم می دانند. شفافیت اقتصادی شهرداری قطعا بر روی اعتماد عمومی مردم تاثیر بسیاری دارد. مردم فکر می کنند شهرداری فقط پول می گیرد اما نمی دانند نگهداری شهر چقدر هزینه دارد.

او با تاکید بر لزوم انتخاب شهردار دارای رزومه شفاف مالی برای شهرداری تهران، گفت: شفافیت اقتصادی در انتخاب شهردار آینده تهران بسیار مهم است و قطعا در انتخاب شهردار تهران دقت می کنیم که پاکدست باشد و توانمندی اقتصادی داشته باشد . همچنین شهردار تهران باید توانمندی کسب صحیح درآمد و درست هزینه کردن را داشته باشد.

این منتخب مردم در ششمین شورای شهر تهران، تاکید کرد: محال است فردی که شفافیت مالی ندارد را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنیم. شورای شهر کارش نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری است نمی توانیم کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم که شفافیت مالی نداشته و شورای شهر را در جریان مسایل مالی شهرداری قرار ندهد. شورای شهر باید بر هزینه ها و درآمدهای شهرداری نظارت داشته باشد و شهردار باید شورای شهر را در جریان امور مالی شهرداری قرار دهد. شورای شهر باید برهزینه های شهرداری نظارت داشته باشد.

آقا میری گفت: در انتخاب شهردار تهران اعضای شورای شهر مصادیق را مطابق با نظر و سلیقه خودشان معرفی کردند و این 41 تن بر اساس سلیقه منتخبان بود اما زمانیکه این افراد تجمیع شوند تک تک اعضای شورای شهر در خصوص آنها نظر می دهند که وارد مرحله ارائه برنامه و مصاحبه بشوند یا خیر. کسانیکه رزومه شفاف مالی ندارند از سوی اکثریت اعضای شورای شهر رای نخواهند آورد و به مرحله بعدی نمی رسند.

او با بیان اینکه مردم باید در اداره شهر مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: اینکه مردم خودشان را در اداره شهر سهیم بدانند بسیار مهم است. شهر با همه بزرگیش مانند یک خانواده می ماند و زمانیکه تمامی افراد در کارهای خانه شریک می شوند احساس بهتری دارند. ما به دنبال این هستیم که شهرمان، شهر آرامش و زندگی باشد. بنابراین مهم است که مردم در اداره شهر مشارکت داشته باشند و این باعث دلگرمی و اعتماد مردم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز