سید مناف هاشمی:

اولین جشنواره مجازی «دانش آموز و ترافیک» در تهران برگزار میی‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۴۹۷۹
اولین جشنواره مجازی «دانش آموز و ترافیک» در تهران برگزار میی‌شود
معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تابستان امسال با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه کردن دانش رفتارهای ترافیکی در وجود کودکان و نوجوانان، اولین جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک» را در تهران برگزار می‌کند.

به گزارش برنا؛ سید مناف هاشمی، ضمن اعلام برگزاری اولین جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و  نهادینه کردن دانش رفتارهای ترافیکی در وجود کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان یکی از اساسی‌ترین مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی و افزایش توجه و احترام به مقررات و قوانین ترافیکی در شهرهاست و می‌توان آن را زیربنای تصمیمات و اقدامات بعدی در این زمینه دانست.

 معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که انضباط محبت‌آمیز همراه با قاطعیت والدین مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از حوادث در کودکان دارد، ادامه داد: کودکان رفتارهای پدر، مادر و اطرافیان خود را الگو قرار داده و از آنها تقلید می‌کنند و به همین دلیل بسیار مهم خواهد بود که والدین همواره نمونه‌های خوبی در مورد انجام کارهای ایمن و پرهیز از اعمال ناایمن باشند و با روش‌های صحیح و عاقلانه مانع از انجام اعمال خطرناک کودکان خود شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه توجه به نقش عمده کودکان و نوجوانان در تحولات و پیشرفت‌های آینده کشور و سرمایه‌گذاری اقتصادی و تخصیص بودجه کافی در زمینه آموزش ارتقای دانش و فرهنگ ترافیکی به نسل‌های آینده را ضروری دانست.

سید مناف هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره دانش‌آموز و ترافیک توسط تیم کارشناسی مورد داوری قرار  خواهند گرفت و به نفرات برتر شرکت‌کننده، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

گفتنی است که در خصوص برگزاری این جشنواره مجازی،کلیه دانش‌آموزان تهران در گروه‌های سنی ٦ تا ١٨ سال  تا پایان تابستان امسال فرصت دارند تا آثار خود را در قالب عکس با تلفن همراه، فیلم با تلفن همراه و نقاشی با موضوعات احترام به عابر پیاده، موتورسوار قانونمند و استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه،  در سایت traffic-festival.ir اسکن و بارگذاری و در معرض نمایش عموم قرار دهند.

نظر شما