تاثیر آلودگی هوا بر عوارض بسیار شدید کرونا

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۲
تاثیر آلودگی هوا بر عوارض بسیار شدید کرونا
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، هوایی که مردم تنفس می‌کنند و میزان آلودگی آن با عوارض شدیدتر ابتلا به کووید-۱۹ ارتباط دارد.

به گزارش برنا؛ محققان در این مطالعه متوجه شدند زندگی در مناطقی که هوای آلوده تری دارد از جمله در مجاورت لوله های تخلیه فاضلاب و در مجاورت خیابان هایی که ترافیک سنگین دارد باعث می شود افراد پس از ابتلا به کووید-۱۹ با احتمال بیشتر برای بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و نیاز به دستگاه های کمک تنفسی روبرو شوند.

دکتر «آنیتا شلال» از بیمارستان «هنری فورد» در دیترویت در آمریکا و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: نکته اصلی این است که زندگی در محله ای که هوای آلوده دارد، خود یک عامل خطرساز مستقل برای ابتلا به موارد شدید کووید-۱۹ است.

شال گفت: براساس اعلام «انجمن ریه آمریکا»، دیترویت دوازدهمین شهر آلوده در آمریکاست. از آنجا که جمعیت های کم درآمد غالبا در مناطق آلوده تر زندگی می کنند، این مطالعه همچنین «نابرابری های سیستمی را که ممکن است منجر به تفاوت فاحش در عواقب ابتلا به کووید-۱۹ در خطوط مختلف نژادی و قومی شود، مورد توجه قرار داده است.

شلال گفت: جوامع رنگین پوست بیشتر در مناطقی در حوالی آلودگی صنعتی زندگی می کنند و در مشاغلی فعالیت دارند که آنها را در معرض آلودگی هوا قرار می دهد.

دکتر تئودور مانیاتیس، مدیر پزشکی در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در شهر نیویورک، گفت: ریه ها در شرایط «تعادل ظریف» کار می کنند که به راحتی توسط هوای آلوده آسیب می بیند. «هر چیزی که تعادل ریه ها» را بر هم زند احتمال خطر عفونت های ریوی را افزایش می دهد و توانایی ریه ها را برای از بین بردن چنین عفونت هایی کاهش می دهد.

محققان در این مطالعه، داده هایی را در مورد محل زندگی شرکت کنندگان و نیز داده های سازمان حفاظت از محیط زیست و سایر منابع را در زمینه سطوح آلاینده های محلی از جمله ذرات آلاینده ۲.۵ میکرومتری ازن و رنگ سرب جمع آوری کردند. آنها از این داده ها برای کشف ارتباط میان عواقب ابتلا به کووید-۱۹ و قرار گرفتن در معرض انواع آلاینده ها استفاده کردند.

 نتایج این مطالعه نشان داد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در مناطقی با سطوح بالاتر ذرات آلاینده های ۲.۵ میکرومتری و رنگ سرب زندگی می کردند، در مقایسه با افرادی که در محله های آلوده زندگی نمی کنند، بیشتر به دستگاه کمک تنفسی نیاز داشتند و بیشتر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری می شوند.

در حقیقت، هر افزایش جزیی در تماس طولانی مدت با ذرات آلاینده ۲.۵ میکرومتری هوا با بیش از سه برابر شدن احتمال استفاده از دستگاه کمک تنفسی و دو برابر شدن احتمال بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان همراه بود.

محققان گفتند: بر اساس نتایج این مطالعه افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که آلودگی هوای بیشتری دارد، بیشتر احتمال دارد درصورت ابتلا به کووید-۱۹ به موارد شدید این بیماری مبتلا  شوند.

با این حال کارشناسان خاطرنشان کردند که یافته های این مطالعه تا زمانی که در یک مجله معتبر پزشکی منتشر نشود، مقدماتی محسوب می شود. قرار است نتایج این تحقیق جدید به صورت آن لاین در نشست سالانه کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا ارائه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز