وزیر بهداشت مطرح کرد:

لزوم تدارک اردوگاه برای پناهندگان افغانستان/ مداوا ۲۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۶
لزوم تدارک اردوگاه برای پناهندگان افغانستان/ مداوا ۲۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستان
سعید نمکی با اشاره به درگیری های اخیر کشورهای همسایه گفت: باید مراقب تعدادی از آوارگانی که از افغانستان می آیند، باشیم و ناچار هستیم اردوگاه هایی داشته باشیم. باید افراد سرگردانی که در این ناملایمات سیاسی اقتصادی که پناه می آورند را پناه دهیم و بدین ترتیب اردوگاه هایی تدارک ببینیم تا این افراد با انواع بیماری وارد کشور نشوند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت:  پیک چهارم علی رغم موارد بیشتر بیماری نسبت به پیک سوم، مرگ و میرهای نصف پیک قبلی را به ما تحمیل کرد که نشان از اقدامات خوب برای مقابله با شیوع کرونا دارد.

او با اشاره به کمک های مومنانه ای که طی ایام گذشته صورت گرفت، افزود: پیگیری افرادی که در منزل بستری هستند اهمیت دارد همچنین رعایت و کنترل بر قرنطینه ها را هم دنبال می کنیم.

نمکی با اشاره به فعالیت بسیجیان در ایام شیوع کرونا گفت: باید مراقب تعدادی از آوارگانی که از افغانستان می آیند، باشیم و ناچار هستیم اردوگاه هایی داشته باشیم. باید افراد سرگردانی که در این ناملایمات سیاسی اقتصادی که پناه می آورند را پناه دهیم و بدین ترتیب  اردوگاه هایی تدارک ببینیم تا این افراد با انواع بیماری وارد کشور نشوند اما از سازمان های جهانی انتظار کمک نداریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: 250 هزار نفر از اتباع افغانستان را در طول کرونا مداوا کردیم و کسی به ما کمک نکرد.

او با بیان اینکه نیروهای مسلح باید به ما کمک کنند که مرزها را به شدت مراقبت شود، تصریح کرد: مرزهای غرب و شمال غرب به شدت قابل کنترل هستند اما مرزهای شرق و جنوب شرق باید کنترل بیشتری شود و بار زیادی روی دوش ما است چرا که کشورهای همسایه مرزبان های ساماندهی شده ای ندارند.

نمکی در پایان گفت: دروازه بانی را اگر خوب انجام ندهیم بیماران نه تنها آلوده به کرونا بلکه آلوده به بیماری های روده ای و... وارد کشور می شوند بدین ترتیب باید مراقبت بیشتری انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز