محسن هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

لزوم شفافیت بیشتر تهاتر بودجه غیر نقد بین طلبکاران و بدهکاران شهرداری

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۴:۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۵۲۰۱
لزوم شفافیت بیشتر تهاتر بودجه غیر نقد بین طلبکاران و بدهکاران شهرداری
رییس شورای اسلامی شهر تهران از تصویب کلیات لایحه دستورالعمل چگونگی فعالیت و فرایند تهاتر در بازار الکترونیکی تهاتر منابع غیر نقد شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سیصد و نهمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران گفت: امروز بعد از تذکرات وارد دستور شدیم که یکی از دستورات نحوه برخورد با برج میلاد بود. می دانید از گذشته قرار بود برج میلاد خود کفا عمل کند، ولی در موضوع کرونا به شدت دچار مشکل شده و لازم بود اجازه ای بگیرند تا بتوانند از بودجه شهرداری کمک بگیرند چرا امرزوه فعالیت شان راکد شده بود. لذا یک فوریت این لایحه به تصویب رسید همچنین یک فوریت طرح  نحوه برخورد با حیوانات خانگی و جدا سازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان ها و الزام شهرداری به تعیین روز پاکبانان و روز باغبانان در تقویم شهری تهران از دیگر دستورهای جلسه امروز بود.

هاشمی در ادامه افزود: در ادامه این جلسه وارد لایحه ای شدیم که  شهرداری از  اواخر سال 99 به دنبال آن بود و مربوط به تهاتر بودجه غیر نقد بین بدهکاران و طلبکاران شهرداری بود که بیشتر به جنبه شفافیت در عمل این امر بازمی گشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع کاملا بیشتر کارگزاریها را هدف قرار داده چرا که در پرداخت بدهی ها همیشه این مسئله مطرح بود که بعضی ها بدهی شان را زودتر می گیرند و عدالت وجود ندارد و لذا در این مورد لزوم شفافیت بیشتر احساس می شود. به ویژه در  استفاده از بودجه غیر نقد بین بیست تا ۳۰ درصد بودجه شهرداری از روش بودجه غیر نقد ایجاد می شود تا بدهکاران و طلبکاران شهرداری بتوانند این موضوع را تهاتر کنند. وقتی این موضوع مطرح شد، سعی شد  در مورد بند های مختلف صحبت کنند تا اعضا حساسیت بیشتری به خرج دهند و کلیات آن رای آورد.

هاشمی در ادامه و در خصوص برگزاری جلسه مشترک با اعضای شورای آینده گفت: ما از آنان دعوت کردیم که اگر اعضای شورا ششم می خواهند جلسه ای را با اعضای شورای فعلی برگزار کنند البته بستگی به علاقه مندی خودشان دارد و ما منتظر پاسخ آقای چمران هستیم. این جلسه هم بیشتر تبادل دوستانه اطلاعات است.

او افزود: البته اعضای شورای آینده برای آگاهی از وضعیت شهرداری از معاونان خواستند که پاسخگوی سوالات آنان باشند که این به برگزاری جلسه بین اعضای شورای پنجم و ششم ربطی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز