معاون اجرایی بیمارستان رسول اکرم مطرح کرد:

اختصاص سایر بخش ها به کرونا در صورت افزایش بیماران / «رمدسیویر» به صورت سرپایی تزریق می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۵:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۵۲۴۷
اختصاص سایر بخش ها به کرونا در صورت افزایش بیماران / «رمدسیویر» به صورت سرپایی تزریق می شود
برزگر از افزایش امکانات سرپایی خبرداد و گفت: تنها تفاوتی که در خصوص تجویز دارو برای بیماران کرونایی حاصل شده است، این است که داروی رمدسیویر به صورت سرپایی در بخش بستری سرپایی برای بیماران کرونایی استفاده می شود.

به گزارش برنا؛ مهدی برزگر معاون اجرایی بیمارستان رسول اکرم در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: تعداد بیماران کرونا از زمان شروع پیک پنجم به طور مرتب رو به افزایش است همچنین در خصوص بیماران سرپایی و مراجعه آن ها به کلینیک ها روزانه، شاهد افزایش تعداد افراد هستیم که این تعداد نسبت به موج چهارم کرونا بیشتر شده است.

افزایش روزانه ی تعداد مبتلایان بیماری کرونا

او با بیان اینکه درحال حاضر تعداد بیماران بستری شده نیز رو به افزایش است و ما در حال باز کردن بخش های جدید برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستیم، افزود: تمام تجهیزات و امکاناتی که برای بیماران کرونایی لازم است از جمله دارو و لوازم مصرفی در بیمارستان موجود است و در حال حاضر نیازمند هستیم بخش های جدیدی برای بیماران نیازمند به آی سی یو فراهم کنیم که این امر نیازمند ساختار فیزیکی و تجهیزاتی است و با مساعدت وزارت بهداشت محقق می شود.

برزگر تصریح کرد: طی جلساتی که با پزشکان معالج بیماران کرونایی برگزار شد، دستورالعملی تهیه و مشخص شد از چه داروهای به خصوصی برای این بیماران استفاده شود و اغلب این دارو ها همان داروهایی است که بیماران کرونایی پیک های چهارم و قبل از آن استفاده می کردند.

او گفت: تنها تفاوتی که در خصوص تجویز دارو برای بیماران کرونایی حاصل شده است، این است که داروی رمدسیویر به صورت سرپایی در بخش بستری سرپایی برای بیماران کرونایی استفاده می شود.

استفاده از آی سی یو متحمل هزینه بیشتری برای بیماران است

معاون اجرایی بیمارستان رسول اکرم با اشاره به اینکه هزینه ی درمان بیماران بر اساس تعرفه های دولتی است و کلیه بیمه های بیماران مورد قبول است، تاکید کرد: بیماران تنها مبلغ فرانشیز را پرداخت می کنند البته با توجه به شرایط سخت اقتصادی همین میزان نیز می تواند برای بیماران هزینه زیادی باشد و علاوه بر آن استفاده بیمار از آی سی یو نیز می تواند هزینه پرداختی را بیشتر کند.

برزگر افزود: شرایطی در بیمارستان ایجاد شده که همزمان با افزایش بیماران بتوانیم تخت های بیشتری را اضافه کنیم همچنین این امر در اورژانس نیز به وجود آمده و تعداد تخت های این بخش نیز افزایش یافته است.

افزایش تخت های بستری همزمان با افزایش تعداد مبتلایان

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، بیماری را نداریم که به بیمارستان مراجعه کند و به دلیل نبود تخت بستری نشود، ادامه داد: امکانات سرپایی افزایش پیدا کرده و تخت های بستری نیز بر اساس نیاز بیماران بیشتر شده و در حال حاضر موردی نبوده است که نتوانیم پذیرش کنیم.

معاون اجرایی بیمارستان رسول اکرم بیان کرد: اگر فردی دارای علائم مشکوکی است بهتر است به کلینیک هایی که دارای متخصص عفونی است مراجعه کند تا بعد از انجام بررسی های بالینی، تصمیم نهایی برای بستری یا مراقب از بیمار صورت گیرد.

اختصاص سایر بخش های بیمارستانی به بیماران کرونایی در صورت نیاز

او ادامه داد: با توجه به شرایط بیمارستان، سایر خدمات غیر از کرونا نیز انجام می شود چرا که ساختار فیزیکی و نحوه مراقبت از بیماران کرونایی جدا است اما درصورت افزایش بیماران کرونایی سایر بخش های بیمارستان نیز ممکن است به این بیماران اختصاص داده شود.

برزگر گفت: کلینیک سرپایی برای بیماران کرونایی در دو نوبت صبح و عصر فعال بوده و این کلینیک از کلینیک های عادی بیمارستان مجزا است همچنین خدمات سرپایی برای تزریق دارو رمدسیویر نیز برای بیمارانی که در مرحله ی اول ابتلا هستند و علائم کمی دارند، به صورت روزانه انجام می شود.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز