اعلام زمان برگزاری آزمون وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۱:۵۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷۵
اعلام زمان برگزاری آزمون وکالت و کارشناسی رسمی ۱۴۰۰
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: آزمون کارشناسی رسمی پنجشنبه ۱۸ شهریور و آزمون وکالت ۱۹ شهریور در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا؛ علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری گفت: سال ۱۴۰۰ هم آزمون وکالت و هم آزمون کارشناسی را برگزار خواهیم کرد که مجری سازمان سنجش است.

او گفت: اصل بر آن است که آزمون‌های مرکز، سالانه اواخر شهریور ماه برگزار شود مگر اینکه مشکلی مانند کرونا پیش بیاید و بستگی به جدول زمانی آزمون‌های سازمان سنجش دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: آزمون وکالت گذشته در ۴۲ شهر آزمون برگزار شد و ما امسال در آزمون ۱۴۰۰ برای کارشناسی در ۲۵ رشته آزمون را برگزار خواهیم کرد و تفصیل رشته‌ها در آگهی آزمون اعلام خواهد شد.

بهادری جهرمی افزود: در برخی از رشته‌ها، چون نیاز کمتر است دو سال فاصله می‌افتد و سپس آزمون جدید برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه ما همیشه سقف ظرفیت اعلام می‌کنیم، گفت: آزمون ما آزمون کارآموزی است بنابراین مرکز باید توانایی مدیریت دوره کارآموزی این اشخاص را داشته باشد و حداکثر ممکن را که شدنی هم باشد مدنظر قرار دهد.

بهادری جهرمی افزود: برای آزمون ۱۴۰۰ هنوز هیأت نظارت سقف ظرفیت را تعیین نکرده

و پیشنهاد ما برای کارشناسی ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور است که قطعا این عدد برای سقف ظرفیت تصویب نخواهد شد. شورای عالی هیات نظارت کمتر از ۷ هزار نفر را تایید کرده و پیش‌بینی من برای ۲۵ رشته عددی کمتر از ۷ هزار نفر است.

او درباره آزمون وکالت نیز گفت: برای وکالت سقف آنچه که استان‌ها به ما اعلام کردند حدود ۶ هزار نفر و پیش بینی من از سقف ظرفیت وکالت ۶ هزار نفر است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: عزیزانی که مشمول سهمیه ایثارگری می‌شوند، از امروز به نهاد‌های متبوع خود مراجعه کنند و کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت کنند، چون هنگام ثبت نام اعلام کد ایثارگری ضروری است.

او گفت: احتمالاً ثبت نام آزمون نیمه اول مرداد ماه است و در هر صورت ثبت نام آزمون انجام خواهد شد و سازمان سنجش متولی ثبت نام است و طبق توافق‌هایی که با کانون کارشناسان صورت گرفته ممکن است آزمون کارشناسی مرکز و کانون کارشناسان دادگستری به صورت مشترک برگزار شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: چون امسال کتاب حقوق اساسی به منابع اضافه شده است، مرکز از پژوهشکده شورای نگهبان درخواست کرد که کتابی منتشر کند و این کتاب منتشر شد و برای کمک به داوطلبان به آن‌ها عرضه و به سازمان سنجش گفته شده است که طرح سوال از این کتاب صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز