استاد ممتاز دانشگاه تهران:

لزوم تشکیل وزارتخانه خانواده/ معرفی ۵ اصل اساسی برای جلوگیری از طلاق

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۵:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۵۶۰۷
لزوم تشکیل وزارتخانه خانواده/ معرفی ۵ اصل اساسی برای جلوگیری از طلاق
غلامعلی افروز گفت:اصل 10 قانون اساسی تاکید دارد تمام قوانین باید خانواده محور باشد، بنده بارها پیشنهاد دادم کشور ما نیاز به وزارت خانواده دارد و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد و بالاخره این وزارتخانه تشکیل شود.

به گزارش برنا؛ غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران در مراسم آغاز هفته ازدواج که در آکادمی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: ازدواج یک نیاز فطری و ضرورت اجتماعی ست و هرکس عمدا ازدواج نکند با مشکل جدی در آینده مواجه خواهد شد.

او افزود: ازدواج فلسفه خلقت است. خداوند هستی را عروس و داماد آفریده است و فلسفه خلقت بر زوجیت استوار شده است و همه هستی زوج هستند. جمادات، نباتات، حیوانات و همه انسان ها زوج هستند؛ جمادات به صورت قهری، حیوانات غریزی و انسان ها به صورت اختیاری زوج خود را برمی‌گزینند.

افروز تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند جنسیت را تعیین کند چون خداوند زوج می آفریند و قاموس خلقت بر زوجیت استوار است.

این استاد ممتاز دانشگاه گفت: انتخاب انسان بر 5 اصل استوار است. انتخاب همسر سرنوشت سازترین انتخاب است و تمام ریشه های طلاق در این است که ازدواج به درستی صورت نمی‌گیرد. اگر ازدواج شرعی و قانونی کردید اما ازدواج آرامبخش نداشتید باید تجدیدنظر کنید و با همسر خود ازدواج آرامش گرایانه داشته باشید.

او ادامه داد: زن و شوهر باید در ارزش های اخلاقی و باورهای دینی همسو باشند، باید از طهارت نفسانی برخوردار شوند، وجودشان برای همسر گرمابخش باشد، اندیشه زوجیت و تلاش برای زندگی مشترک بر مودت و رحمت استوار باشد و زوجین همه جاذبه های حیاط زیستی، روانی، شناختی و جنسی بی منت و بدون توقع تقدیم همسر  خود کنند اگر این اصول در یک ازدواج وجود داشته باشد دیگر طلاق معنا ندارد.

افروز با تاکید بر تشکیل وزارتخانه خانواده گفت: خانواده تنها نهاد فطری انسان است و تمام نهادهای دیگر برای تحکیم آن ایجاد می شوند. از آنجایی که اصل 10 قانون اساسی تاکید دارد تمام قوانین باید خانواده محور باشد، بنده بارها پیشنهاد دادم کشور ما نیاز به وزارت خانواده دارد و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد و بالاخره این وزارتخانه تشکیل شود.

//انتهای پیام:5

نظر شما