رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

وظیفه اصلی هلال‌احمر، تامین سلامت و کمک به مردم/ آمادگی هلال احمر برای پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی در صورت نیاز

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۵۶۱۲
وظیفه اصلی هلال‌احمر، تامین سلامت و کمک به مردم/ آمادگی هلال احمر برای پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی در صورت نیاز
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال‌احمر باید آمادگی خود را با برگزاری مانور در سراسر کشور حفظ کند، از آمادگی این جمعیت در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین گفت: حادثه خبر نمی کند و مشخصا هیچگاه به ما خبر داده نمی شود که چه زمانی سیل و زلزله رخ می دهد، به همین علت باید آمادگی همواره حفظ شود و تغییر دولت نباید در این عرصه خللی ایجاد کند. تداوم مانورهای هلال احمر و اهتمام به این زمینه نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: یکی از مسائل مهم دیگری که باید در این روزها در دستور کار قرار گیرد، به اتمام رساندن پروژه هاست و نباید آن دسته از پروژه هایی که نیاز به تخصیص اندک منابع مالی دارد، متوقف شوند. سال ۹۹ با هیچ سالی پس از انقلاب قابل مقایسه نیست و کشور در سخت ترین شرایط اقتصادی گرفت و همین امر سبب شد تا جمعیت هلال احمر نیز با محدودیت منابع مالی رو به رو شده و پروژه ها پیش نروند. با توجه به تدوین قانون ترک فعل، این امر ضرورت دارد که همه مدیران وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. همه سختی ها روزی به پایان می رسد و بالاخره وضعیت اقتصادی نیز بهبود می یابد و امید است با رسیدن سریع‌تر به این موقعیت بتوانیم کیفیت خدمات رسانی خود را ارتقا دهیم.

وظیفه اصلی هلال‌احمر، تامین سلامت و کمک به مردم

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در فصل گرما طرح «نذر آب ۴» نیز در دستور کار قرار گرفته که می تواند کمک بسزایی به مردم مناطق محروم کند و در این میان ضرورت دارد تا جایگاه و شان مردم آن خطه ها در حین کمک رسانی نیز حفظ شود. امروز تامین سلامت مردم و کمک به مردم وظیفه اصلی ماست و تا آخرین لحظه ای که متصدی این سمت باشیم به مردم خدمت خواهیم کرد. برگزاری مانورها نیز در همین راستا بوده تا آماده خدمت رسانی به مردم باشیم.

همتی ادامه داد: بزودی مراسم مهمی در کشور خواهیم داشت و جمعیت هلال احمر آماده است تا در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید همکاری داشته باشد و در نقاط مختلف پیرامون این مراسم مستقر شود و همکاری لازم را انجام خواهد داد تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

آمادگی هلال احمر برای پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی در صورت نیاز

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بحران نظامی در افغانستان تا این لحظه تبعات خاصی برای کشور ما نداشته، اظهار کرد: با درخواست مرزبانی، هلال احمر در آماده باش است تا در صورت نیاز، آوارگان احتمالی جنگ افغانستان را مورد پذیرش قرار دهد و اقلام امدادی نیز در این راستا آماده شده و هلال احمر در صورت نیاز آماده پایش و پذیرش آوارگان افغانستانی است.

او در خصوص املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ساماندهی موقوفات در سال ۹۹ بسیار خوب پیگیری شد و املاک بلااستفاده و فراموش شده هلال احمر به ظرفیت های جمعیت اضافه شده است. عمل به نیت واقف بسیار حائز اهمیت است و باید در همین مسیر گام برداشته شود. باید از این فضاهای جمعیت هلال احمر به بهترین شکل استفاده شود.

ارتقاء زیرساخت‌های هلال‌احمر

همتی خطاب به مدیران استانی جمعیت هلال احمر که ارتباط ویدئو کنفرانسی با آنها برقرار شده بود، گفت: ارتقای زیرساخت های جمعیت هلال احمر، توجه به موجودی انبارهای جمعیت هلال احمر، تسهیل دسترسی مناطق صعب العبور به ادوات و تجهیزات جهت امدادرسانی، تجهیز پایگاه های امدادی و تسریع در عملیات های امدادرسانی از جمله اولویت های ما در ماه های گذشته بوده تا بتوانیم با تمام قدرت به آسیب دیدگان خدمت رسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مشخصا با شرایط ایده آل در حوزه لجستیک فاصله داریم اما وضعیت ما نسبت به گذشته که نامطلوب بود، به مراتب بهتر شده است. تغییرات نسبت به سال گذشته محسوس است و اعتبارات خوبی به جمعیت های استانی اختصاص داده شده است. اضافه کردن هشت فروند بالگرد زمین گیر شده به ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر از جمله مهم ترین اقداماتی بود که در ماه های گذشته انجام شد. امروز تحریم ها کار را سخت کرده اما اعتبار باز هم به استان ها تخصیص داده شد تا بتوانند قطعات مورد نیاز بالگردهای خود را خریداری کرده و ناوگان زمینی خود را نیز تقویت کنند که در آخرین اقدام ۵۰ خودروی مجهز امدادرسانی خریداری و در اختیار استان ها قرار گرفت.

او افزود: فردا مبالغ جهت خرید بالگرد جدید پرداخت خواهد شد و یک بالگرد مدرن نیز به ناوگان هوایی هلال احمر اضافه خواهد شد. در کنار این موارد باید مانورهای صفر لحظه ای نیز برگزار شود تا توانایی استان ها محک خورده و آماده وقوع هر اتفاقی باشیم. در مرحله بعد مانورهای منطقه ای و کشوری نیز باید برگزار شود. اگر نقاط ضعف در این مانورها رفع نشود در حوادث واقعی با مشکل مواجه خواهیم شد. جذب نجاتگران و امدادگران نیز در دستور کار قرار گرفته تا نیروهای امدادی با تمرکز بیشتری در ماموریت ها حاضر شوند.

همتی ادامه داد: طبیعت به این مقوله توجه نمی کند که ما در چه حالی هستیم و هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد. آماده بودن ما یک مقوله زنجیروار است و باید در ابتدا نساجی هلال با تمام توان خطوط تولید اقلام اضطراری و چادرهای خود را فعال کند. ما باید در روزهای آرام آمادگی خود را به عالی ترین سطح رسانده تا در روزهای سخت، نگران اقلام اولیه نباشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: واکسیناسیون امدادگران همچنان ادامه دارد و تلاش می کنیم آن دسته از پرسنل خود را که در خطر ابتلا هستند به سرعت و به صورت کامل واکسینه کنیم. هلال احمر واردکننده واکسن است اما تزریق واکسن طبق اصول و پروتکل ها و نوبت دهی وزارت بهداشت انجام می شود و هیچ امتیازی برای هلال احمر وجود ندارد.

نظر شما