کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۶۰۳۵
کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم
وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 111 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش برنا؛ کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 22 تیر 1400 با شاخص 111 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 133 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۲۲ تیر ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی فراهم خواهد شد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در پاره‌ای از مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

وزش باد نسبتاً شدید نیز احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد یافت که می‌تواند سبب کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود نسبی کیفیت هوا شود.

صبح روز چهارشنبه (۲۳ تیر ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، بااین حال احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا نیز در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با استمرار وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما