ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت بهداشتی مرغ از تولید تا عرضه

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۶۰۵۶
ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت بهداشتی مرغ از تولید تا عرضه
مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت مرغ و فرآورده‌های حاصل از آن خبر داد و گفت: ارتقای سلامت بهداشتی مرغ، مرتبا کنترل و پایش خواهد شد و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش برنا؛ محمدحسین عزیزی، مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تولیدکنندگان مرغ، ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ به‌صورت خام و هم در محصولات فرآوری‌شده هستند.

او تاکید کرد: در این فرآورده ها رعایت تمام ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتبا کنترل و پایش شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود. مرغ‌های تولیدی به صورت خام باید از نظر رعایت موارد ایمنی و بهداشت با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقای سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است و توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می تواند در ارتقای سلامتی افراد بسیار موثر باشد.

عزیزی افزود: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهمترین و متنوع ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه بوده و اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقای سلامت وکیفیت آن از دیدگاه بهداشتی، تغذیه ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولید کنندگان و مصرف کنندگان مورد توجه است.

او اضافه کرد: مرغ اغلب به‌صورت بسته‌بندی تولید و عرضه می شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه های فرآورده های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین حفظ و ارتقای سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه در تمام مراحل تولید تا عرضه،  ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز