رئیس بنیاد ملی خانواده:

مشوق‌های اقتصادی راه حل مشکلات جمعیت و فرزندآوری نیست/ بحران جمعیت کنونی ایران بی سابقه بوده است/ چندسال بیشتر برای نجات جمعیت وقت نداریم

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۹:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۶۵۹۵
مشوق‌های اقتصادی راه حل مشکلات جمعیت و فرزندآوری نیست/ بحران جمعیت کنونی ایران بی سابقه بوده است/ چندسال بیشتر برای نجات جمعیت وقت نداریم
حجت الاسلام رضا رویت گفت: مشکلات جمعیت و فرزندآوری هیچ وقت با مباحث اقتصادی حل نمی‌شود از این رو اگر ما هم چنین روشی در دستور کار قرار دهیم موفق نخواهیم شد.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام رضا رویت، رئیس بنیاد ملی خانواده در اختتامیه رویداد مثبت دو با رویکرد خانواده، افزایش جمعیت و آسیب شناسی مشکلات گفت: در صده های اخیر چنین بحران جمعیتی سابقه نداشته است البته در دهه 50 این اتفاق افتاد اما ابعاد و شرایط حاکمیت آن موقع اصلا قابل مقایسه با وضعیت امروز نیست لذا باید گفت بحران کنونی جمعیت سابقه نداشته است.

او افزود: همه دنیا درگیر مشکل کاهش جمعیت هستند و خیلی جلوتر از ما سالیان سال درگیر این مسئله شدند و به فکر حل آن افتادند با مطالعه روش های حل آنها می‌بینیم که غرب به سمت مداوای اقتصادی رفته اما موفق نبوده هرچند که هزینه های بسیار زیادی کرده است.

رویت تصریح کرد: کشورهای غربی مشوق های اقتصادی به کار گرفتند که میزان آن بسیار قابل توجه است اما همچنان نتوانستند مشکل را حل کنند درواقع مشکلات جمعیت و فرزندآوری هیچ وقت با مباحث اقتصادی حل نمی‌شود از این رو اگر ما هم چنین روشی در دستور کار قرار دهیم موفق نخواهیم شد.

رئیس بنیاد خانواده گفت‌: ما درگیر یک بحران جدی هستیم که می‌تواند آینده کشور را تحت ثاثیر خود قرار دهد و فقط چندسال وقت داریم جلوی این مشکل را بگیریم وگرنه ظرف 20 سال آینده گرفتار مشکلات جمعیتی خواهیم شد. انشاالله به کمک همه از این بحران عبور میکنیم اما تلاش بی وقفه جهادگونه می‌طلبد.

او ادامه داد: یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌توانست رخ دهد این بود که بر خودمان تکیه کنیم از جمله ابتکار ویژه ای که در بنیاد احسان رقم خورد یعنی همین جشنواره رویداد مثبت دو که طرح ها و ایده های برتر این حوزه از سراسر کشور دریافت کرده و می‌خواهد از طریق ایده های نو جلو برود.

رویت گفت: امروز اختتامیه این جشنواره ست اما این به معنای پایان نیست و اتفاقا الان آغاز راه هستیم. انشالله ایده ها و طرح ها به منصه ظهور برسد و مردم بهرمند شوند.

رئیس بنیاد خانواده بیان کرد: انشاالله این هفته اولین شتاب دهنده اجتماعی کشور به سرانجام می‌رسد تا ایده ها و طرح ها پشتیبانی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز