یک فعال محیط زیست در پی انتشار عکس های بهره کشی از اسب در مناطق توریستی خواستار شد؛

فعالیت اسب و درشکه را در مناطق تفریحی متوقف کنید

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۰۴:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۶۷۵۱
فعالیت اسب و درشکه را در مناطق تفریحی متوقف کنید
سپهر سلیمی گفت:باید بهره‌کشی از حیوانات به اتمام برسد. روش‌های جایگزین برای استفاده از درشکه‌های سنتی ایجاد درشکه‌های رکابدار یا انرژی برقی است که هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد. این اقدام نماد حمایت از حقوق حیوانات است. باید فعالیت اسب و درشکه ممنوع شود.

به گزارش برنا؛ گرمای نفس‌گیر تابستان برای هیچ جنبده‌ای انرژی نگذاشته است. اسب‌های درشکه نقش جهان اصفهان به دلیل فعالیت بیش از پیش از نفس افتاده و نیازمند تصمیمات مناسب از سوی مسئولان امر  و فعالان محیط زیست دارند تا در اولین اقدام برای این موجودات اقدامات مناسب انجام داد.  درشکه رانی یکی از اقدامات پسندیده و مورد استقبال مردم در معابر پر تردد و توریستی دنیا محسوب می‌شود. با مشاهده تصایر از مراسمات بزرگ اروپا شاهد درشکه رانی‌ها گسترده هستیم. این امر نشان دهنده اقبال عمومی از درشکه دارد. حال این سوال مطرح است ، آیا در این گونه اقدام حقوق حیوانات هم رعایت می‌شود؟ 

نگهداری اسب‌ها  در شرایط نامناسب

سپهر سلیمی، فعال محیط زیست با اشاره به استفاده از اسب در مکان های توریستی اصفهان به خبرنگار برنا گفت: این اسب‌ها فقط در میدان نقش جهان اصفهان وجود ندارد، بلکه توجه به حیوانات در یک نقطه نباید مورد توجه قرار بگیرد. شاهد فعالیت این اسب‌ها در بسیاری از نقاط کشور همچون بازار تهران، ارگ بم، مشهد مقابل آرامگاه فردوسی و ...  هستیم.

او افزود: بسیاری از افراد در تهران درباره اسب‌های نقش جهان صحبت می‌کنند در حالی که شاید وضعیت اسب‌های بازار تهران و دیگر نقاط کشور از نقش جهان اسفناک تر باشد.  

درشکه

اسب‌ها نیازمند نگهداری در اماکن سرپوشیده

این فعال محیط زیست ادامه داد: ساعت کاری این اسب‌ها طولانی است. برای مثال این اسب‌ها از 8 صبح تا 12شب فعال هستند و زیر برف و آفتاب نگهداری می‌شوند.

سلیمی تاکید کرد: این اسب‌ها هیچ سایه‌بان و سرپوشی ندارد. مشکل دیگر این است که این حیوانات در محیط‌های شهری ادرار و مدفوع می‌کنند. این مقوله مشکلات بهداشتی به دنبال داشته و باعث بروز بوی نامطبوع  و آلودگی در محیط های شهری می‌شود.

ترویج حیوان آزاری در قرن 21

سلیمی افزود: نوع بهره‌کشی از حیوانات در قرن 21 باعث ترویج حیوان ستیزی و حیوان آزاری می‌شود این در حالی است که در یک دوره سعی شده از اسب استفاده شود اما هم اکنون سوار بر درشکه یک اقدام تفریحی محسوب می‌شود. این اقدام رنج حیوان را به دنبال دارد.

درشکه 1

اسب همچون خودرو با یک ترمز نمی‌ایستد 

این فعال محیط زیست با بیان اینکه فعالیت این اسب‌ها در محیط‌های شهری سلامت عابران پیاده را در معرض خطر قرار می‌دهند، گفت: اسب همچون خودرو با یک ترمز نمی‌ایستد بلکه در صورت بروز استرس امکان لطمه و آسیب را برای انسان به دنبال دارد. برای مثال در دو هفته اخیر یک اسب رم کرده و امکان بروز آسیب‌های متعدد را برای مردم حوالی به دنبال داشت.

 او عنوان کرد: برای فعالیت اسب و درشکه در سطح شهر باید تجدید نظر و  آنها را جمع‌آوری کرد. استفاده از این حیوانات در قرن 21 باید منع و جمع آوری شده و دیگر مورد بهره‌کشی قرار نگیرند.

سلیمی با بیان اینکه کمپین‌های جهانی در بسیاری از نقاط جهان فعال است، افزود: برای مثال چندی قبل در منترال، شیکاگو و شهرهای بزرگ ترکیه استفاده از اسب و درشکه ممنوع و اسب‌ها به اقامتگاه‌ها منتقل  شده‌اند.

از درشکه‌های مدرن استفاده شود / فعالیت اسب درشکه ممنوع شود

این فعال محیط زیست گفت: باید بهره‌کشی از حیوانات به اتمام برسد. روش‌های جایگزین برای استفاده از درشکه‌های سنتی ایجاد درشکه‌های رکابدار یا انرژی برقی است که هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد. این اقدام نماد حمایت از حقوق حیوانات است. باید فعالیت اسب و درشکه ممنوع شود.

//انتهای پیام:3

نظر شما