اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۹:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۶۸۳۵
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست:

افزایش تمایلات برای نگهداری خزندگان و پرندگان زینتی/ هر گونه خرید گونه های حیوانی از متخلفان باعث دامن زدن به قاچاق و فروش غیر مجاز می شود/ رهاسازی حیوانات ممنوع!

شهاب الدین منتظمی گفت: برخی از افراد از سر دلسوزی در فضای مجازی اقدام به خرید و رهاسازی گونه‌ها می‌کنند. باید دانست که سازمان حفاظت محیط‌زیست با این اقدام هم مخالف است و هر گونه خرید از متخلفان باعث دامن زدن به قاچاق و فروش غیر مجاز است.

رئیس بنیاد ملی خانواده:

مشوق‌های اقتصادی راه حل مشکلات جمعیت و فرزندآوری نیست/ بحران جمعیت کنونی ایران بی سابقه بوده است/ چندسال بیشتر برای نجات جمعیت وقت نداریم

حجت الاسلام رضا رویت گفت: مشکلات جمعیت و فرزندآوری هیچ وقت با مباحث اقتصادی حل نمی‌شود از این رو اگر ما هم چنین روشی در دستور کار قرار دهیم موفق نخواهیم شد.

معاون اجتماعی بنیاد احسان :

موتور تولید آسیب های اجتماعی بدون کمک همه دستگاه ها خاموش نخواهد شد/ تلاش ما آمادگی همه مردم جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی ست

محسن جهانی گفت: موتور تولید آسیب های اجتماعی خاموش نخواهد شد بنابراین اگر سمت جریان نوآوری اجتماعی و کمک گرفتن از آحاد مردم نرویم قطعا نه تنها تعداد آنها بیشتر می‌شود بلکه نمی‌توانیم بر آنها فائق بیاییم.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی:

اعمال محدودیت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مناسب نیست/ میزان دانشجویان مشروطی دانشگاه علمی کاربردی کاهش یافته است

احمد رضا پیش‌بین گفت: ایجاد محدودیت در ادامه تحصیل چندان مناسب نیست این در حالی است که فرد باید در تمامی نظام‌های آموزشی در هر مقطعی قدرت انتخاب داشته باشد.

رئیس دبیرخانه مجامع خیرین ازدواج کشور:

حل مشکل ازدواج جوانان نیاز به یک جهاد فرهنگی دارد/ مشکلات جوانان فقط با دادن جهیزیه حل نمی‌شود، باید مسئله اشتغال و مسکن آنها را برطرف کرد/ مجمع خیرین ازدواج سومین پویش خود را آغاز کرده است

محمدعلی محمدی نیک گفت: کمک ما به جوانان نباید فقط منوط به جهیزیه و اقلام ضروری ابتدایی زندگی باشد بلکه باید نیازهای زیرساختی آنها از جمله مسکن، اشتغال و... را برطرف سازیم تا خودشان از پس ادامه زندگی خود بربیایند.

فعال میراث فرهنگی در واکنش به ثبت ملی ۹۰ بنای تاریخی در خراسان رضوی:

اغلب بناهای تاریخی مشهد وضعیت خوبی ندارند/ هنوز خانه افشاری مشهد ثبت ملی نشده است/ بناهایی هستند که ثبت ملی شدند اما در خطر نابودی هستند

رضا سلیمان نوری گفت: در حاشیه بازار رضای مشهد یک خانه وجود دارد که بقایایی ازمعماری دوران افشاری در آن دیده می شود و براساس گفته های مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد تنها خانه افشاری مشهد بوده که هنوز ثبت ملی نشده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبرداد:

طرح نذر آب متأثر از ویروس دلتا/ اجرا طرح نذر آب 4 به پایان مردادماه موکول شد/ارائه خدمات امدادی و معیشتی به استان های درگیر ویروس دلتا

محمد نصیری با اشاره به ارائه خدمات امدادی و معیشتی به استان های درگیر ویروس دلتا گفت: با توجه به شیوع ویروس دلتا در استان های جنوب شرقی کشور طرح نذر آب را پایان مردادماه عملیاتی می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر:

تامین۹۰ درصد واردات واکسن از سوی هلال احمر انجام شده است/ واردات محموله جدید واکسن طی روزهای آینده/ اسکان پناهندگان افغانستانی در نقطه صفر مرزی/ پاسخ به برخی حواشی صدور ویزا برای اقامت در امارات

کریم همتی گفت: اقدامات خوبی در روزهای آغازین کرونا در بحث واردات واکسن انجام دادیم و تا کنون ۹۰ درصد واکسن کرونا با همکاری همه ارکان دولت از سوی هلال احمر وارد شده و تا کنون ۵ میلیون و ۹۰۰ دوز وارد شده و در روزهای آینده هم واکسن وارداتی خواهیم داشت.

شناسایی ۲۳ هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور/ مرگ ۱۸۴ بیمار کرونایی دیگر

طی شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا:

هشدار؛ گردانندگان صفحات توییتری خریداری شده مراقب انجام عمل های مجرمانه باشند

سرهنگ رجبی گفت: صفحه ی خریداری شده اگر همچنان دارای مصادیق مجرمانه باشد گرداننده ی جدید ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس:

سایت تولید انبوه واکسن کووپارس هنوز راه اندازی نشده است/کووپارس بر روی سویه انگلیسی و آفریقایی موثر است/ ایمنی زایی 75 درصدی واکسن در فاز یک مطالعاتی

فلاح مهرآبادی با اشاره به عدم راه اندازی تولید انبوه واکسن کووپارس گفت: برنامه ریزی انجام شده است که در شهریور ماه تولید انبوه واکسن را به صورت تولید یک میلیون دُز در ماه داشته باشیم. همچنین تجهیزات تولید انبوه واکسن به صورت وارداتی تهیه می شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

۳۷۰۰ جوان در پلتفرم‌های همسریابی قانونی ازدواج کردند/ مشاوران همدم تا 4 سال زوج‌ها را تحت نظر قرار می‌دهند/ اطلاعات ثبت شده جوانان با حساسیت راستی آزمایی می‌شود

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی گفت: در سامانه همسریابی تبیان که از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده است ۳۷۰۰ نفر ازدواج کردند که براساس پایش‌ها و بررسی‌ها حتی یک مورد طلاق هم در آنها دیده نشده است.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور :

هزینه سنجش سلامت دانش‌آموزان ۵۰ هزار تومان است

عظیم عراقی گفت معاینات پزشکی کلاس اولی‌ها بدون کارت واکسیناسیون کودکان انجام می‌شود و نیازی به داشتن کارت واکسیناسیون نیست.

کدام استان‌های کشور بارانی می‌شوند؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور را تشریح کرد.

شرط پوشش بیمه ای هزینه‌های درمانی درصندوق همگانی رعایت سیستم ارجاع است

مهدی رضایی با بیان اینکه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی برای مراجعه به مراکز درمانی خصوصی باید ابتدا به «پزشک ارجاع و خانواده» خود مراجعه کنند گفت: در صورت عدم رعایت سیستم ارجاع، تمامی هزینه‌های درمانی، این گروه از بیمه شدگان خارج از تعهد خواهد بود.

استقرار پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید 19 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید 19 با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران توسط شبکه بهداشت و درمان شمیرانات در محل ورودی این مجموعه مستقر شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

برپایی اردوگاه در سه استان برای پناهندگان افغانستانی/ اجرای نذر آب در 4 استان

قوسیان مقدم با اشاره به برخی اقدامات هلال احمر گفت: نذر آب در ۴ استان سیستان، خراسان جنوبی، زاهدان و جنوب کرمان تاکنون اجرا شده است.

بیشترین افت یادگیری در دانش آموزان اول و دوم ابتدایی مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص افت یادگیری پایه‌های اول و دوم، بیشترین چالش را در مناطق پرجمعیت حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار داریم؛ این کودکان به دلیل اینکه امکان دریافت حمایت موثر را از خانواده‌هایشان نداشتند، نتوانستند از طریق فضای مجازی یادگیری مطلوبی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز