احتمال شیوع گونه های خطرناک تر کرونا

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۱۱:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۷۴۲۸
احتمال شیوع گونه های خطرناک تر کرونا
کارشناسان کمیته سازمان بهداشت جهانی از احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید ویپروس کرونا که خطرناک‌تر هستند، خبر دادند.

به گزارش برنا؛ کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) نسبت به «احتمال زیاد» پیدایش گونه‌های جدید ویروس کرونا که «احتمالا خطرناک‌تر» هستند، هشدار داد.

کارشناسان این کمیته که به مدیرکل سازمان بهداشت جهانی مشاوره می‌دهند در بیانیه‌ای یادآور شدند: پایان بیماری همه‌گیر کرونا دور است و احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید که احتمالا خطرناک‌تر هستند و حتی مهار آن دشوارتر است وجود دارد.

دیدیه اوسین، رئیس فرانسوی این کمیته در یک نشست خبری تاکید کرد: روند‌های اخیر نگران‌کننده است، ۱۸ ماه پس از اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی بهداشت عمومی، ما همچنان به دنبال ویروس هستیم و ویروس همچنان به دنبال ما می‌آید.

در حال حاضر این سازمان چهار گونه ویروس کرونا را در دسته گونه‌های «نگران‌کننده» طبقه بندی کرده است که شامل گونه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا است، گونه دلتا که منشا آن از هند است بسیاری مسری‌تری از بقیه گونه‌ها معرفی شده که در برابر واکسن‌ها کمی مقاوم‌تر است.

پروفسور اوسین تاکید کرد که این کمیته دو توصیه اصلی را ارائه داده است که یکی از آن‌ها دفاع از دسترسی عادلانه به واکسن است.

او درباره دومین موضوع گفت که با توجه به نابرابری در دسترسی به واکسن، تزریق دُز سوم که برخی از شرکت‌های داروسازی مانند بیون‌تک و فایزر اشاره کرده‌اند، توصیه نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز