سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ویروس دلتا همه کشور را در نوردیده است/ کاهش میزان رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۵۰ درصد/ آغاز واکسیناسیون در برخی استان ها برای افراد بالای ۵۰ سال/ عشایر بالای ۱۸ سال واکسینه می شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۰:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۷۷۵۹
ویروس دلتا همه کشور را در نوردیده است/ کاهش میزان رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۵۰ درصد/ آغاز واکسیناسیون در برخی استان ها برای افراد بالای ۵۰ سال/ عشایر بالای ۱۸ سال واکسینه می شوند
علیرضا رئیسی با اشاره به شیوع ویروس دلتا در کشور گفت: میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور به 48 درصد رسیده است که قطعا کافی نیست و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کووید 19 در کشور گفت:  امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در مورد ویروس دلتا بحث شد چرا که این ویروس همه استان ها را در نوردیده است. نوع ابتلاها مشخص است که با ویروس دلتا درگیر هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر169 قرمز ، 166 نارنجی و 113 شهر زرد  داریم، تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور به 48 درصد رسیده است که قطعا کافی نیست و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود.

رئیسی افزود: میزان پلمب و جرائم اصناف متخلف کم نیست اما به تنهایی نمی توان با اعمال جریمه، پروتکل ها را افزایش داد و از مردم می خواهیم بیشتر به پروتکل ها اهمیت دهند و از تجمعات، حضور در جمع و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه رستوران ها، تالارها، مراکز سرپوشیده، پاساژها و مراکز ورزشی بسیار خطرناک هستند، تاکید کرد: قدرت سرایت ویروس دلتا بالا است و از مردم می خواهیم بیشتر رعایت کنند.

رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون روند خوبی را طی می کند و میزان آن از مرز 25 هزار نفر روزانه عبور کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: واکسن برای 60 سال به بالا و هر دو دوز به میزان کافی وجود دارد و در این هفته 6 میلیون دوز واکسن جدید به دست ما می رسد که 60 سال به بالاها و گروه های پرخطر را واکسیناسیون می کنیم.

او در پایان افزود: واکسیناسیون افراد بالای 50 سال برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خوزستان و... را آغاز و در برخی جزایر به جز کیش و قشم و عشایر  افراد  18 سال به بالا را واکسینه می کنیم همچنین معلمین و اساتید هم به جمع واکسینه ها اضافه می شوند.

نظر شما