وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید فعالیت‌های تامین اجتماعی و بهزیستی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۴:۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۷۹۹۸
یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید فعالیت‌های تامین اجتماعی و بهزیستی است
محمد شریعتمداری گفت: یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار تدبیر و امید را فعالیت های انجام شده در دو حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی است .

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری در حاشیه نشست هیات دوات، یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار تدبیر و امید را فعالیت های انجام شده در دو حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی دانست و افزود: به رغم همه مشکلات و مسائلی که در سایه فشارهای نظام سلطه وجود داشت  در حوزه‌هایی نظیر همسان سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۴ سال انتظار، با همت دولت و مجلس،  تلاش سازمان تامین اجتماعی و همکارانم،همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله اجرا شد.

او اظهار کرد:  این کار، بخشی از مشکلات جامعه بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی که نزدیک به ۶ /۳ میلیون نفر از جامعه ایران را تشکیل می دهند برطرف کرد، هرچند که تا نقطه مطلوب فاصله  دارد و باید گام هایی در این زمینه برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در زمینه ارائه خدمات مطلوب تر و استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی مراکزی که به صورت استیجاری در خدمت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد قدم‌های خوبی برداشته شد.

شریعتمداری گفت: تصمیم گرفته شد با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان از محل بودجه سازمان، همه افرادی که در مراکز بیمارستانی غیر از سازمان تامین اجتماعی  از خدمات پزشکی استفاده می کنند بتوانند از فرانشیز صفر و بدون هیچ پرداختی از خدمات بیمه استفاده کنند.

به گفته وی، این خدمات در سال ۱۴۰۰   گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و خدمات سرپایی و درمانی را نیز در بر می گیرد.

شریعتمداری تصریح کرد :تلاش شدبا توسعه دولت الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی میزان مراجعات  به این سازمان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند .

او افزود:  با  اجرای طرح ۳۰۷۰ در این سازمان در نهایت  ۷۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی  و شعب آن در سراسر کشور کاهش می یابد که کار بسیار بزرگی است.

 شریعتمداری  بیان داشت:  در تنقیح قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت های تامین اجتماعی کشور خصوصاً در سال‌هایی که برای رونق  و رفع موانع تولید باید قدم هایی را دولت در این زمینه بر می داشت، همکاری‌های خوبی بین سازمان تامین اجتماعی،  اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران و همه تشکل های بخش خصوصی صورت گرفت و اصلاحات بسیار خوب و ارزشمندی صورت گرفت.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نزدیک به ۲ هزار دستور العمل و بخشنامه این سازمان به حدود ۶۰ بخشنامه  و دستور العمل  خلاصه و

برخی از تعارضات در آن رفع شد که امیدواریم این مسیر در سال ۱۴۰۰ نیز با قوت ادامه پیدا کند.

او افزود : در سطح بندی خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی نیز برای برقراری عدالت خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور قدم‌های خوبی برداشته شد .

وزیر کار با بیان اینکه استقرار نسخه  و پرونده الکترونیک درمان در سازمان تامین اجتماعی کار بسیار ارزشمندی بودافزود: این کار توسط  همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی اجرا شد، البته در شروع کار با برخی  مشکلات روبرو شدیم ولی امروز  با کمترین مشکل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بدون دفترچه بیمه تامین اجتماعی به همه بیمه شدگان روبرو هستیم.

شریعتمداری تصریح کرد: نزدیک  به  ۴۶ میلیون نفر و تمامی افرادی که بیمه درمان تامین اجتماعی  هستند  می توانند بدون دفترچه از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

او تصریح کرد: اتصال مستقیم به این مراکز برقرار شده و امیدواریم  با مراکز بهداشتی درمانی و دولتی هم به طور کامل برقرار شود .

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:  در این دولت توانستیم خدمات بهزیستی را خانواده محور  و محله محور کنیم و به جای  مراجعات مردم به سازمان بهزیستی ،به محلات برویم.

او ادامه داد:  با تاسیس مراکز مثبت زندگی در بیش از ۲۵۰۰ نقطه کشور با به کارگیری ۱۳ هزار نفر از تحصیل‌کردگان در رشته های مددکاری اجتماعی، روانشناسی و جامعه‌شناسی،  امروز با تقسیم پرونده‌های افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ،ارائه خدمات در محلات با سرعت بیشتر و شرایط مطلوب تر فراهم شده است و بخش قابل ملاحظه‌ای از این کار توسط جوانان فرهیخته در این مراکز مثبت زندگی و مراکز ارائه خدمات بهزیستی در سراسر کشور انجام می‌شود .

شریعتمداری تصریح کرد:  متوسط سن اشخاصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سی سال است و  شبکه جوانان بانشاط و خلاق، این خدمات را در سطح کشور ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه برای پرداخت مستمری هم به مددجویان و افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید  با توجه به محدودیت منابع اقدامات خوبی انجام  شده است گفت :   از شروع دولت تا امروز مجموعه منابع پرداختی و تقدیمی  سازمان بهزیستی به  جامعه هدف به طور متوسط 12  برابر است که  البته متناسب با بعد خانوار و شدت معلولیت و توان خواهی این اعداد و ارقام متفاوت است ولی به طور متوسط، رشد 12  برابری یک رکورد قابل ملاحظه در سازمان بهزیستی در این زمینه صورت  گرفت.

 وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در همین ماه های پایانی عمر دولت خدمتگزار،  صندوق فعالیت های مربوط به فرصت‌های شغلی جامعه معلولین تاسیس  وهیئت مدیره آن نیز منصوب شده است .

او افزود: در همین ماه فعالیت‌های اجرایی ارائه خدمات  این صندوق که به کارآفرینی در حوزه افراد دارای معلولیت کمک می‌کند، آغاز می شود.

نظر شما