ضرورت تشکیل پلیس نامحسوس

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۷:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۸۲۰۳
ضرورت تشکیل پلیس نامحسوس
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از ضرورت حضور و فعالیت پلیس نامحسوس در معابر بزرگراهی شهر تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ از ضرورت حضور  و فعالیت پلیس نامحسوس در معابر بزرگراهی شهر تهران  سخن گفت. 

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ ضمن  بیان ضرورت شکل گیری پلیس نامحسوس گفت: گاهی اوقات در معابر بزرگراهی ، حوادث  و تصادفات و اتفاقاتی روی می دهد که عامل اصلی آن تصادف ، در محل حضور ندارد مانند اینکه راننده‌ای با لایی کشی و تغییر مسیر ناگهانی باعث خارج شدن خودرویی از مسیر خود گردد و یا حتی باعث رفتن خودرویی به لاین مخالف شود  که باعث بروز حوادث تلخ و مرگ باری گردد که شاید عامل اصلی که باعث این اتفاق گردیده در محل حضور نداشته باشد .

او  افزود: پلیس نامحسوس در سال 1383 به همین منظور تشکیل شد که تمام محورهای بزرگراهی  را در تمام لحظات برای متخلفین حرفه ای ناامن نماید .

سرهنگ موسوی پور گفت : این پلیس توانست با پلیس های محسوس هم پوشانی و با تخلفات حادثه ساز برخورد نماید که در نهایت بتوانند از بروز تخلفات و حوادث تلخ جلوگیری نمایند .

موسوی پور بیان داشت: همکاران بنده در پلیس نامحسوس در همه معابر بزرگراهی حضور دارند و در تمام ساعات شبانه روز فعالیت خود را انجام می دهند  و بسته به فعالیت ترافیکی شهر تهران صبح ها در محور های حاشیه ای مانند بزرگراه شهید خرازی ، شهید همدانی  وابتدای بزرگراه شهید بابایی  و زین الدین در محور های شرقی  چون ترافیک روانی داریم  و در ادامه در پایان و جذب بار شبانگاهی حدود ساعت 22 به بعد محورهای بزرگراهی چون  خلوت می شود و این  زمانی می شود برای تعداد معدودی که به درصد هم نمی رسند و  متخلفین حرفه ای هستند که از این خلوتی معابر استفاده کرده و هیجان خود را در محور های بزرگراهی نشان دهند که پلیس نامحسوس اینجا وارد عمل می شود و محورهای بزرگراهی هنگامی که خلوت می شوند و ترافیک در آنها مشاهده نمی شود پلیس نامحسوس کار خود را آغاز می نماید و حرکات و سرعت ها را رصد می نماید .

او گفت: در جاهایی که معابر خلوتی داریم پلیس نامحسوس وارد عمل می‌شود و در آن محورها حضور دارد و جاهایی که بار ترافیکی داریم و ترافیک صبحگاهی  و شبانگاهی  هست قطعا قدرت مانور و تخلفات از این دست  در سطح این معابر کمتر است .

سرهنگ موسوی پور بیان داشت : بخشی از فعالیت تیم های کنترل نامحسوس از طریق گشت زنی است در محور های های بزرگراهی است و با دیدن تخلف  اقدام به متوقف کردن خودروی متخلف می نمایند که  برابر قانون و مقررات و  تبصره دال ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم مصوب 1389 خودرویی که دو تخلف حادثه ساز را همزمان انجام دهد  بمدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می شود .

او گفت: بخش دیگری از فعالیت پلیس نامحسوس از طریق رصد تصاویری است که همکاران بنده در طریق مراکز  مانیتورینگی که در سطح شهر داریم تصاویر را کنترل نموده و تخلفاتی را که رویت می نمایند بلافاصله از طریق شبکه به همکاران در پلیس نامحسوس اعلام و تیم پلیس نامحسوسی که در آن محدوده حضور دارند اقدام به متوقف نمودن خودروی متخلف می نماید .

سرهنگ موسوی پور افزود : بخش دیگری از فعالیت تیم کنترل نامحسوس از طریق اعلام تیم های محسوس به نامحسوس است و بخشی دیگر نیز از طریق تماس های 110 است که شهروندان به پلیس اعلام می نمایند و اگر شهروندی از طریق 110 با پلیس تماس گرفته و تخلی را در محور بزرگراهی اعلام نماید ما از طریق شبکه به همکاران خود در آن محور توجه داده می شود که در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات اقدام نمایند .

او بیان داشت : در سال 1399  توسط پلیس نامحسوس 38726 دستگاه خودرو به پارکینگ هدایت شده اند و تعداد 148200 دستگاه خودرونیز اعمال قانون شده اند .

سرهنگ موسوی پور افزود : پلیس نامحسوس علاوه بر اینکه بحث توقیف تخلفات حادثه ساز را در دستورکار دارد نسبت به دیگر تخلفات نیز بی تفاوت نیست خصوصا تخلفاتی که مربوط پلاک ، خودروهای سنگین که در لاین سرعت حرکت می کنند و نسبت به بوق های با صدای ناهنجار  و حرکت دنده عقب در بزرگراه ها ، استفاده از راننده غیر مجاز  و همچنین تخلفات دیگر پلیس نامحسوس برخورد قانونی خود را انجام می دهد .

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال 1400  در شهر تهران   6570 دستگاه خودرو داخل پارکینگ متوقف گردیده و 36805 دستگاه خودروی متوقف نیز اعمال قانون شده اند که با شگردهای پلیسی که انجام می گیرد فراری در بحث تخلفات رانندگی نداریم .

او ادامه داد : بزرگراه آزادگان با طول حدود 40 کیلومتری عمده ترین محور با بیشترین تخلفات را داراست و در ادامه محور شهید بابایی و شهید زین الدین و خرازی  و همدانی  و محور آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشند که دارای بیشترین تخلفات حادثه ساز  می باشند .

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد : رانندگان حتما به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  احترام بگذارند و به حقوق شهروندی احترام بگذارند و اقدام مخاطره آمیزی که قرار است انجام دهند بالاخره یک روز خود آنها را گرفتار خواهد کرد و توصیه پلیس این است که با رعایت مطمئنه حرکت نمایند و به تابلوهای نصب شده دقت نمایند و تغییر مسیرهایی که انجام می دهند درست و بجا و به موقع باشد و در بزرگراه ها ناگهانی از مسیر خارج نشوند و در تردد ها صبر و حوصله داشته باشند و برای اصلاح مسیر دنده عقب نگیرند و از خروجی بعدی وارد شوند که باعث تصادف و معطلی خود و دیگران نگردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز